Vedení města Olomouce kritizuje rušení poboček České pošty

Pobočka České pošty v Olomouci
Pobočka České pošty na Horním náměstí v Olomouci, foto Pavel Snášel

OLOMOUC – Vedení města Olomouce se nelíbí postup při transformaci České pošty. Kritizuje Českou poštu za špatnou informovanost a nešťastnou komunikaci se samosprávami měst. Se zástupci vedení České pošty se chce proto sejít a nechat se lépe informovat o způsobu i výběru poboček, které státní podnik označil ke zrušení.

„Je skandální, že o tak zásadní informaci, jako je rušení poboček se dozvídám dříve z médií než z oficiálního dopisu České pošty, který přijde datovou schránkou na radnici,“ reagoval olomoucký primátor Miroslav Žbánek na zprávu o rušení poboček v Olomouci. Které pobočky konkrétně chce Česká pošta od 1. července uzavřít, oznámila primátorům a starostům měst na Olomoucku v pátek, kdy zprávu zároveň také publikovala na svých webových stránkách. V krajském městě se to týká hned sedmi poboček ze čtrnácti. A kromě těch v okrajových částech Olomouce je mezi nimi i sídlo pošty v samotném centru města na Horním náměstí. Budova pro poštovní služby tady sloužila lidem historicky po mnoho desetiletí. „Tato pobočka je poměrně frekventovaná. Lidé si zde naopak stěžují, že není v některých časech otevřený dostatečný počet překážek. Zajímalo by mě, jakou formou chce Česká pošta tuto pobočku nahradit,“ reagoval primátor na zveřejněný seznam rušených poboček.

Staňte se členy FB skupiny Život v Olomouckém kraji a žádná zpráva vám neunikne.  Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.  

Kromě pobočky na Horním náměstí se rušení týká poboček v Holici (Náves Svobody), ve Slavoníně, v Nemilanech, v Pavlovičkách, v Litovelské ulici a v Hněvotínské ulici u Fakultní nemocnice. „Pokud jde o okrajové části, budeme se snažit zjistit, jak pobočky byly využívány a s předsedy komisí městských částí mluvit o tom, jak jsou pro lidi důležité,“ zdůraznil primátor. Kromě toho chce vedení města znát odpověď i na další otázky související se zajištěním služeb klientům. „Jak zajistí službu těm, kteří nedojdou další dva, tři kilometry na další pobočku. Aby se zkrátka nenaplnil scénář, kdy Česká pošta malým obcím garantuje, že se u nich pobočky rušit nebudou, a velká města, která vznikla integrací menších obcí, o tyto počty poboček přijdou,“ dodal.

V následujících dnech proto primátor Miroslav Žbánek vyzve zástupce vedení České pošty ke společnému jednání. „Nebráním se racionalizaci v případě, že bude zachovaná rozumná dostupnost, zajištěny kvalitní služby a v exponovaných časech budou na pobočkách otevřené odpovídající počty přepážek,“ naznačil průběh budoucích jednání primátor Žbánek.