Budoucnost příměstských vlaků: Bezbariérové vozy i více spojů do Kralup

Na příměstských linkách jezdí modrní soupravy vlaků. / Zdroj: České dráhy

PRAHA – Obliba vlaků, kterými lidé dojíždějí do metropole, stále stoupá, stejně jako počet cestujících, kteří vlak využívají přímo v rámci jízd po Praze. Mnozí oceňují, že se vyhnou čekání v kolonách a při cestě vlakem si mohou číst nebo pracovat. České dráhy nyní odhalily, co příměstské linky dále čeká.

Nové vlaky pro příměstské linky zapojené do systému Pražské integrované dopravy přijedou už letos. „Počet moderních souprav v Pražské integrované dopravě doplníme už letos o bezbariérové motorové jednotky RegioFox. Těch bude v regionu jezdit deset. V příštím roce nasadíme také 22 třívozových jednotek RegioPanter. Nové motoráky nasadíme na linku S6 z Berouna a Nučic do Prahy-Smíchova,“ říká náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta. Moderní vlaky podle něj nabídnou nízkopodlažnost, klimatizaci, zásuvky a USB porty pro dobíjení cestovní elekroniky nebo palubní Wi-Fi. „To umožní proměnit vlak na této lince ve skutečný ‚trainoffice‘ a určitě podpoří další zájem o spoje linky S6 při dojíždění do Prahy i mezi obcemi ve Středočeském kraji,“ dodává Ješeta.

Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Nasazení nových vlaků se dočká také linka S4/U4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, inovace se chystají také u spojení Prahy a Čáslavi. „Mezi Prahou a Kralupy navýšíme kapacitu spojů ve špičce téměř o 50 %. Pokud jde o spěšné vlaky na trase Praha – Čáslav, ty v budoucnu nabídnou podstatné zvýšení komfortu a rozšíření služeb včetně využití vlaku pro práci jako ‚trainoffice‘,“ ředitel Oblastního centra obchodu Střed Českých drah Jakub Goliáš. Tyto vlaky Ty dovezou obyvatele Kutnohorska do centra Prahy za zhruba hodinu, z Kolínska jim bude trvat cesta přibližně tři čtvrtě hodiny a z Českého Brodu jen něco málo přes 20 minut. Zároveň nové jednotky uvolní část souprav CityElefant pro posílení ostatních linek Pražské integrované dopravy.

Cestování vlakem po Praze je rychlejší než MHD

Velmi rychlé cestování nabízejí vlaky také přímo po Praze. Například z Uhříněvsi na Nové Město nebo do dolní části Žižkova a části Vinohrad, kde se nachází areál hlavního nádraží, trvá cesta 20 minut, ze zastávky Praha-Zahradní Město je to 11 minut a z Vršovic a Nuslí, kde lze využít zastávku Eden a nádraží Vršovice, je to pouze 8, resp. 5 minut. Podobné atraktivní dojezdové časy platí i pro další linky S na území Prahy, např. z Podbaby, Počernic atp. Ve špičce pracovních dní je přitom interval vlakových spojů na většině linek S kolem 15 minut a o víkendech kolem 30 minut.