
BEROUN – Na území CHKO Český kras v úzkém údolí řeky Berounky odstartuje rekonstrukce trati mezi Karlštejnem a Berounem. Bude se týkat více než sedmi kilometrů trati, mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a ostatních technologií.
Podle Správy železnic začne stavba ještě letos v listopadu a potrvá přibližně tři roky. Dokončení se předpokládá v roce 2026.
Změny v provozu
Stavební práce zahrnují kompletní obnovu 7,1 kilometru dlouhého úseku. Budou probíhat za jednokolejného provozu a výluky se omezí na nutné minimum. Kolem pracovních míst se zvýší rychlost projíždějících souprav z 50 na 80 km/h.
Stanice Srbsko
Součástí prací bude i rekonstrukce stanice Srbsko, kde se vybudují nová bezbariérová nástupiště a podchod. Úpravou projde také přilehlý přejezd a zajistí se skály nad tratí u obce Tetín. Vybudování nové odbočky Lom přibližně v polovině traťového úseku přinese vyšší kapacitu trati, a tak i pravidelnější provoz vlaků. Po dokončení stavby se rychlost vlaků zvýší na 100 kilometrů v hodině, po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS na 120.
Hodnota zakázky je téměř 2,3 miliardy korun. Část nákladů na modernizaci trati by měla pokrýt evropská dotace, část dotace Státního fondu dopravní infrastruktury. Stavbu realizují společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ.