Stavba dálnice D3 rychle postupuje. ŘSD hledá nové zaměstnance

Zdroj: ŘSD

Dálniční síť v Česku se rozrůstá rychlým tempem. Jen v letošním roce by mělo být otevřeno rekordních 118 km nových dálnic, což je – mimochodem – osmkrát více než v roce předcházejícím. Ruku v ruce s tím však Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které celou dálniční síť a související infrastrukturu provozuje, narůstají personální požadavky. Např. v souvislosti s budováním dálnice D3 tak nyní ŘSD obsazuje řadu zajímavých pozic. Některé z nich jsou vhodné i pro absolventy/ky. 

Nová infrastruktura = nové personální požadavky

Dálnice D3 je spojnicí mezi Prahou a Českými Budějovicemi a směřuje dále na česko-rakouskou hranici. Celá jihočeská část dálnice by měla být dle Ministerstva dopravy zprovozněna na podzim 2027. Jednotlivé úseky tedy postupně směřují ke svému dokončení a již letos má být hotov obchvat Českých Budějovic. Jeho součástí je také kilometrový tunel Pohůrka. „Aby byl tunel bezpečný a provoz v něm plynulý, je třeba práce lidí. Ti jsou přítomni nepřetržitě, denně po celý rok. Je to prestižní tým lidí, které nyní hledáme,“ uvedl Jan Rýdl, mluvčí ŘSD.

Koho ŘSD hledá?

Pro personální zajištění provozu zmiňovaného tunelu Pohůrka nyní ŘSD shání vhodné uchazeče/ky na obsazení pozic Dispečer/ka tunelu – elektro (více zde) a Technický pracovník tunelu (více zde). Základním požadavkem na uchazeče o post technického pracovníka tunelu je elektrotechnické vzdělání, jelikož náplní práce je vedle obstarání veškeré agendy a správy také zajištění provozu a údržby. Post dispečera/ky tunelu, který zajišťuje dohled na dispečinku a monitoruje ze svého pracoviště provoz, je pak vhodný i pro absolventy/ky. Chybějící praxe bude nahrazena speciálním zaškolením ve výcvikovém centru.

Zmiňovanou prestižnost nyní sestavovaného týmu pak dokládá i fakt, že např. jako dispečer/ka tunelu v Česku působí jen pár desítek lidí. Tato práce je zároveň zodpovědná, jelikož na okamžitých rozhodnutích tunelových dispečerů v krizových situacích závisí lidské životy. Tuneloví technici mají možnost aktivně pracovat s nespočtem nejmodernějších technologií, které jsou v tunelech nainstalovány.

Vzhledem k tomu, že i obchvat Českých Budějovic má být hotov do konce roku, plánuje ŘSD co nejdříve dokončit také nové středisko správy a údržby v Borku. I zde vzniknou nové pracovní pozice. V souvislosti se silniční údržbou apod. tak budou poptáváni např. pracovníci/e v různých dělnických profesích, zejména dělníci dálniční údržby. Pracovat budou s nejmodernější technikou (jeřáby, robotické sekačky, sypací vozy ad.), což zásadně sníží objem manuální a těžké práce. Jejich hlavní pracovní náplní bude zajištění hladkého a bezpečného provozu na dálnicích bez ohledu na roční období a v neposlední řadě také akutní poskytnutí pomoci řidičům v nouzi.

Proč pracovat u ŘSD?

Ačkoliv ŘSD je státním podnikem, ohodnocení není tabulkové, což je v rovině platové pro zaměstnance/kyně výhodnější. ŘSD také myslí na další kariérní růst pracovníků/ic, umožňuje jim přesuny jak v rámci pozic, tak i lokalit výkonu práce. Mezi poskytované benefity se pak řadí např. stravenkový paušál, možnost využívat firemní rekreační zařízení, Multisport karta apod.

Více o všech aktuálně volných pozicích nabízených ŘSD se dozvíte zde.