
Každoročně vyhlašuje americký Pantone Color Institute, jenž platí za světově uznávanou autoritu v oblasti barevných trendů, barvu pro daný rok. Letošním odstínem je hřejivě bohatá hnědá – jako pěna z kakaa nebo kávy. Odstín dostal název Mocha Mousse a jeho varianty už začaly používat designéři i módní návrháři, kadeřníci nebo výrobci bytových doplňků ve svých nejnovějších kolekcích.
Samotné představení barvy roku se uskutečnilo s velkou slávou už v prosinci v Londýně. Partnerem Pantone Color Institute se stala nejnavštěvovanější britská atrakce, vyhlídkové kolo London Eye, které zazářilo v novém barevném odstínu. „Sofistikovaná a svěží, ale zároveň nenáročná klasika. Je to jemný hnědý odstín, který rozšiřuje vnímání barvy ze skromné na bohatou a luxusní, ze které sálá uklidňující teplo a naplňuje naši touhu po pohodlí,“ popsala barvu Mocha Mousse výkonná ředitelka Pantone Leatrice Eisemanová. Barva má také odrážet celkovou atmosféru doby, vyjadřovat náladu ve společnosti, která se snaží více sladit s přírodou. Mocha Mousse střídá loňskou barvu v broskvovém odstínu Peach Fuzz, která měla lidi vyzývat k času na odpočinek a zamyšlení.
V roce 2000 začal newyorský institut Pantone definovat barvy roku, a předpovídat tím globální trendy v oblasti barev. Funguje také jako poradce při volbě identity značek a vývoje jejich designové strategie. Cílem společnosti přitom není určovat módní trendy, ale zvolit takovou barvu, která bude společensky i kulturně reprezentovat nadcházející rok.