STARÁ HUŤ – Most na 28. kilometru dálnice D4, který převádí dopravu nad železniční tratí a silnicí II/114 spojující Dobříš se Starou Hutí, se brzy dočká zásadní proměny. Denně ho využívá zhruba 25 tisíc vozidel, přičemž zhruba čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony. Stávající stav mostu je však nevyhovující. Diagnostický průzkum odhalil řadu závažných problémů, jako je dožilá hydroizolace, kvůli níž zatéká do konstrukce, či koroze klíčových částí. Most byl proto zařazen do kategorie V – špatný.
Ekonomicky by bylo neúnosné opravovat stávající konstrukci po částech. „Kromě vysokých nákladů by to znamenalo opakované a časté omezení dopravy nejen na samotné dálnici, ale i na silnici a železniční trati pod mostem,“ vysvětlil tiskový mluvčí Jiří Veselý. Z těchto důvodů bylo rozhodnuto o demolici mostu a výstavbě nového. Parametry mostu se přitom nebudou měnit. „Jedná se o deskovou pětipolovou konstrukci z předpjatého betonu, která bude mít stejné rozpětí polí – 17,7 + 3 x 18 + 17,7 metrů. Nosná konstrukce bude tvořena betonovou deskou konstantní tloušťky 1,15 metru a její celková délka dosáhne 91,05 metru. Šířka mostu zůstane 13,1 metru,“ doplnil Veselý.

Samotná rekonstrukce začne odstraněním starého mostu a výstavbou nového po jednotlivých polovinách. Provoz na dálnici bude po dobu prací omezen pouze částečně. „Doprava bude vedena v režimu 2+1, přičemž směr na Prahu bude mít k dispozici dva jízdní pruhy a směr na Příbram jeden,“ uvedl mluvčí. Zároveň upozornil, že bude nutné počítat i s několika nočními uzavírkami, které ovlivní provoz na dálnici, pod mostem na silnici II/114 i na železniční trati.

Podle plánů by nový most měl být zprovozněn v říjnu letošního roku. První etapa prací, tedy výměna poloviny mostu ve směru na Prahu, odstartuje v nejbližších dnech. „Věříme, že omezení budou pro řidiče co nejméně zatěžující a vše proběhne podle stanoveného harmonogramu,“ uzavřel Veselý.
