Kladno si stojí za svým: Ceny MHD zůstávají stejné i přes krajské zdražení

Ilustrační foto

KLADNO – Zatímco Středočeský kraj odsouhlasil zdražení jízdného v systému Pražské integrované dopravy až o 30 procent, město Kladno ponechá ceny své městské hromadné dopravy beze změn. Rozhodnutí kraje se dotkne i desetitisíců obyvatel Kladenska. Primátor Milan Volf rozhodnutí kraje kritizuje a zdůrazňuje, že Kladno cestujícím jejich náklady zvyšovat nehodlá.

Podle kladenského primátora kraj nerozumí tomu, že veřejná doprava má být službou pro občany. Výrazné zdražení podle něj povede k tomu, že část cestujících přesedlá do aut a ve městech se zhorší dopravní situace. „Nevím, kde leží přesná hranice k tomu, aby lidé kvůli vysoké ceně úplně přestali jezdit vlakem či autobusem. Středočeský kraj ji ale zcela evidentně usilovně hledá,“ uvedl Volf.

Zároveň připomněl, že argumenty kraje, který zdražení zdůvodňuje meziročním růstem nákladů o 13 procent, podle něj neobstojí. Kritiku směřoval i k radnímu pro dopravu Petru Boreckému a vládnímu hnutí, jehož je součástí. „Pan krajský radní svou nekompetenci dokazuje dlouhodobě,“ doplnil Volf.

Kladno podle primátora každoročně hradí provoz MHD z vlastního rozpočtu, a to ve výši přibližně 160 milionů korun. Přesto ceny základního jízdného nezvýšilo od roku 2012. „Opakuji, že veřejná doprava je službou pro občany, nikoliv výdělečným byznysem,“ zdůraznil Volf s tím, že město si zachovalo vlastní tarifní politiku i díky tomu, že odmítlo integraci městské dopravy do PID.

Volf připomněl, že kdyby k integraci došlo, ztratilo by město možnost rozhodovat o cenách i provozu. „Nemohli bychom si v městských autobusech určovat vůbec nic a Kladeňáci by si tak výrazně připlatili,“ dodal.

Město Kladno plánuje navíc přitvrdit v přístupu proti černým pasažérům a nepřizpůsobivým cestujícím – v autobusech budou probíhat častější kontroly za asistence městské policie.