Most u Protivína je ve špatném technickém stavu. ŘSD ho musí nechat zbourat

most u Protivína půjde k zemi (zdroj ŘSD ČR)

PÍSECKO – Most u Protivína, po kterém denně projedou tisíce aut směřujících na Prahu, bude muset Ředitelství silnic a dálnic zbourat. Most je totiž ve špatném technickém stavu. Na jeho místě vznikne nový. Řidiče tak čekají objížďky. 

Po provedení diagnostických průzkumů bylo zjištěno, že most vykazuje řadu závad, které bude výhledově nutné odstranit. „Zejména kvůli nevyhovujícímu stavu předpínacích výztuží je pak za potřebí provést jeho kompletní opravu. Ta v tomto případě obnáší úplnou demolici stávajícího mostu a výstavbu mostu zcela nového, a to takového, který bude odpovídat současným normám,“ vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Adam Koloušek.

Staňte se členy FB skupiny Život v Jihočeském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

V rámci příprav na stavbu v současné chvíli probíhá příprava dokumentů pro žádost o vydání společného územního rozhodnutí a stavebního povolení. „Prozatím tak nelze s určitostí sdělit, kdy přesně k demoličním pracím a následné výstavbě nového mostu dojde. Předpoklad zahájení stavebních prací je v roce 2024,“ sdělil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

most u Protivína půjde k zemi (zdroj ŘSD ČR)

Dalším důvodem pro opravu stávajícího mostu jsou pak také plánované úpravy silnice I/20, kdy na trase mezi Českými Budějovicemi a Pískem dojde k výrazné proměně stávající komunikace. Jak uvedlo Ředitelství silnic a dálnic v tiskové zprávě, ve vybraných úsecích bude silnice zkapacitněna a její uspořádání se změní ze současného 1+1 na 2+1. „Právě kvůli těmto projektům je potřeba, aby podoba mostu odpovídala současným normám tak, aby v řešeném úseku nedocházelo k možným dopravním komplikacím a zvýšila se tak bezpečnost a plynulost dopravního provozu,“ uvedl Koloušek.

Předpokládané vedení objízdných tras

Vzhledem k tomu, že se most nachází na hlavním tahu na Písek a Prahu, prochází zastavěným územím a kříží železniční trať, dojde během výstavby na místě ke značným omezením provozu. Nejreálnější variantou vedení objízdné trasy pro silnici I/20 (zejména pro nákladní dopravu) se jeví odklonění dopravy na silnice I/22 a I/4 přes Strakonice, která by představovala relativně malý kilometrový nájezd navíc, a to zhruba 12 kilometrů.

Větší kilometrový nájezd by čekal kamionovou dopravu ze silnice I/29 v Písku. Dopady této uzavírky by však mohly být minimalizovány vhodným dopravním značením upozorňujícím na uzavírku již od města Tábor na silnicích I/19 a I/29. Místní doprava do 3,5 tuny by pak mohla volit kratší objízdní trasy po silnicích II. a III. třídy.