Na D2 u Lanžhota se vytvořila asi kilometrová kolona kvůli mýtnému

satelitní jednotka, zdroj: Czechtool

BŘECLAV – Přibližně kilometrová kolona nákladních vozidel stála ráno před bývalou celnicí u Lanžhota na Břeclavsku. Kamiony ze Slovenska sjíždějí z D2 na parkoviště, aby řidiči mohli vyřídit vše potřebné pro nový mýtný systém, který funguje od půlnoci ze soboty na neděli.

Situace u Lanžhota byla bez komplikací po celou neděli. Doprava zhoustla po 22. hodině, kdy v Česku i na Slovensku skončil nedělní zákaz jízdy kamionů. Kolony se chvílemi tvořily i kvůli špatnému parkování kamionů. Někteří řidiči zablokovali průjezd, odešli si z auta vyřídit registraci, aniž by se starali o řadu kamionů za sebou.

Z pondělního provozu měl obavu provozovatel mýtného systému CzechToll . Přesto v brzkých ranních hodinách vážné problémy nebyly. „Odbavujeme plynule,” řekl po páté hodině ranní Miroslav Beneš ze společnosti CzechToll. Pondělí je první pracovní den nového mýtného systému, pro firmu je to jako zatěžkávací zkouška. Do nového mýtného systému bylo k 20. listopadu 2019 registrováno 251 tisíc vozidel, přibližně 55 % z celkového očekávaného počtu 458 tisíc automobilů. Za poslední týden expedoval CzechToll 60 tisíc nových palubních jednotek, celkem je jich u dopravců 141 tisíc. Bohužel dopravci přes hrozbu rozsáhlých kolon podcenili povinnost registrace a obchodní místa neměli zdaleka vytíženou kapacitu. „Naše společnost připravila maximum možných opatření, kterými lze snížit délku čekací doby a omezit dopravní komplikace po spuštění mýtného systému. Do opatření jsme investovali nad rámec smluvních povinností více než 50 milionů korun bez DPH,“ uvedl Matej Okáli, generální ředitel společnosti CzechToll.

Předpokládané doby čekání na hranicích podle CzechToll: