Nová kampaň dopravního podniku nabádá chodce k pozornosti

Foto: DPMB

BRNO – Dopravní podnik se v další části své kampaně zaměří na bezpečnost chodců. Ti nejčastěji vstupují do silnice či kolejové dráhy zahloubáni do mobilních telefonů, čímž poté vzniká riziko nehody. Společnost vybrala 21 nejrizikovějších míst, kam umístí zářivé symboly.

„Označením rizikových míst chceme předejít kolizím chodců s našimi vozy, které mohou mít i fatální následky. Vytipovali jsme místa, kde lidé nejčastěji vstupují do jízdní dráhy našich tramvají, autobusů a trolejbusů a hrozí zde riziko střetů,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Ročně dojde na území města ke 14 nehodám chodců s vozy MHD.

Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Nástřik symbolů započal v Pisárkách, vytipováno je 21 zastávek. Jedná se o obrázek člověka hledícího do mobilního telefonu s popiskem Nebuď jako zombie. To odkazuje na zombie kampaň, která odstartovala na konci března a klade si za cíl zvýšit bezpečnost účastníků provozu, hlavně cestujících a chodců. V září bude podnik s aktivitou pokračovat, stávající nástřiky obnoví a přidá nové k zastávkám v okolí základních a středních škol.