Šofér narazil do stromu, auto se poté přetočilo na střechu. Při nehodě se zranil

foto: Policie ČR

TRUTNOVSKO – Za nehodou osobního auta ze včerejšího odpoledne stojí pravděpodobně smyk, díky kterému řidič boural na silnici I. třídy mezi obcemi Trutnov a Nový Rokytník. Veškeré okolnosti dopravní nehody jsou v šetření dopravních policistů.

Sedmačtyřicetiletý řidič jel zřejmě nepřiměřenou rychlostí, a tak dostal v levotočivé zatáčce smyk. Jízdu ukončil nárazem do náletových dřevin a vozidlo se přetočilo na střechu. „Přivolaní policisté na místě provedli dechovou zkoušku, která byla negativní. Řidič byl předán do péče lékařů. Na vozidle vznikla hmotná škoda ve výši zhruba 300 tisíc korun,“ komentuje nehodu policejní mluvčí Lucie Konečná.

Staňte členy FB skupiny Život v Královehradeckém kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Policisté připomínají jak zvládnout smyk:

  • Obecně lze použít pravidlo: nebrzdit, vyšlápnout spojku a vyrovnávat jízdu volantem.

Je ale také dobré vědět, jaký náhon vozidlo má. Jiný smyk dostane automobil s předním náhonem a jiný smyk bude řešit řidič s náhonem zadním. Většina odborníků se ale přiklání k všeobecnému pravidlu. Brzdit se má před zatáčkou, v ní už ne. Do zatáčky se tedy vjíždí pomalu, projíždí se při pravém okraji silnice a dokončí se výjezd. Při smyku, ať už přední nebo zadní nápravy, se doporučuje okamžitě ubrat plyn a nebrzdit. Se zablokovanými koly se automobil hůře ovládá. Výhodu má řidič, který má svůj dopravní prostředek vybaven ABS (antiblokovacím systémem brzd), ESP (elektronickou stabilizací podvozku) nebo TCS (protiskluzovým systémem kol).

Jak zvládnout smyk přední nápravy (vůz dostatečně nezatáčí):

  • ubrat plyn
  • nepoužívat brzdu
  • volantem pouze vyrovnávat, aby vůz zůstal na silnici
  • sešlápnout spojku do doby, než se podaří smyk vyrovnat

Jak zvládnout smyk zadní nápravy (auto se točí kolem své osy tzv. „hodiny“):

  • ubrat plyn
  • nikdy nebrzdit
  • natočit volant proti vybočení zádi a sešlápnout spojku (když se záď auta natočí doprava, točte volantem doleva a naopak – dráha vozu by se měla vyrovnat a měli byste zůstat na silnici)

V každém případě by se měli řidiči obrnit trpělivostí, zapomenout na agresivitu a spěch a naopak by neměli zapomínat na ohleduplnost a předvídavost.