Dnes se slavil Evropský den linky 112, operační středisko v Liberci se otevřelo veřejnosti

LIBEREC – Dnes jsme si připomněli Evropský den linky 112. Operátoři tísňové linky během dne přivítali na svém pracovišti spoustu zvídavých návštěvníků, kteří se seznámili s moderními prostorami Krajského operačního a informačního střediska (KOPIS).

Operátoři linek návštěvníkům poskytli zajímavé informace o telefonním centru tísňového volání (TCTV) – lince 112 a připomněli, jakým způsobem správně nahlásit mimořádnou událost. Upozornili také na zneužívání linky TCTV 112. „Za rok 2019 na toto číslo zavolalo celkem 87 811 volajících, z toho u 75 % případů se jednalo o planý poplach,“ upřesnila tisková mluvčí hasičů Lucie Hložková.

Operátoři linky 112 během všech hovorů musí poznat a uvědomit si, v jaké situaci jsou lidé na druhé straně telefonu. Většinou jsou to lidé ve stresu, vystrašení a bezmocní. Často ani nedokáží říct, kde přesně se nacházejí. Ke správnému zvládnutí situace pomáhají operátorům jednak jejich zkušenosti, ale především také technologie linky 112, která se neustále zlepšuje. Mnohdy řeší mimořádné události také v cizím jazyce. Koho neuspokojila pouze prohlídka prostorů KOPIS, měl možnost si prohlédnout také prostory centrální stanice hasičů v Liberci.

Zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 se v České republice datuje k 1. 1. 2003 a propojuje základní složky integrovaného záchranného systému – Hasičský záchranný sbor ČR, Policii ČR a Zdravotnickou záchrannou službu.

Foto: HZS LK