Syn Matouše Rumla v tátových šlépějích nepůjde! Nebaví ho ráno vstávat.

Štěpána a Honzíka Berkovi, otce a syna, si v novém seriálu Hořký svět zahráli Matouš Ruml a Nathanael Ruml. Společné příjmení nemají rozhodně náhodou. Třináctiletý Nathanael je skutečně synem herce Matouše Rumla a o tom, že bude hrát v seriálu, nerozhodl táta, ale režisér.

Sám Matouš Ruml je ze spolupráce se synem nadšený. „Rád jsem na to kývl. Ta představa mě nadchla a myslím, že i Nathana. Moc mě to bavilo,“ přiznal po natáčení Matouš alias novopečený pivovarník Štěpán. Syna rozhodně do ničeho nenutil a bylo čistě na jeho rozhodnutí, zda nabídku na seriál přijme. Ostatně, jak to na natáčení chodí, zná nejen od tatínka, ale i od maminky Terezy Rumlové, která je také herečka. „Když se seriál natočil a všichni mu gratulovali, děkovali a taky se ptali, zda ho to bavilo a bude tu hereckou práci dělat dál, tak říkal, že asi ne. A důvod? Že by se rád vyspal, nebavilo ho totiž to ranní vstávání!

Matouš Ruml byl natolik profesionální, že synovi do jeho práce nezasahoval. „Na place jsem se jako táta nechoval, nechával jsem ho být. Byl jsem jako jeho kolega. Nespoléhalo se na to, že mu to jako táta vysvětlím. To jsem nechával na těch druhých. Jediné, k čemu jsem se vyjádřil, bylo, aby nepodcenil přípravu, ale na place to bylo čistě profesionální vztah.“ Prý to bylo to nejvíc, co pro syna mohl udělat, aby mu pomohl.

Pro herce Matouše Rumla a jeho skutečného syna Nathanaela, který hraje v seriálu Hořký svět jeho syna Honzíka, čekalo při natáčení i pár výzev. Například když Štěpán Berka vezme svého syna Honzíka na vrchol komína pivovaru, který právě zdědil. „Natáčelo se to tak, že jsme měli plošinu, na které jsme s Nathanaelem byli, ale nelezli jsme až na vrchol samotného komínu. Tam nás zastoupili kaskadéři. My jen točili pár záběrů, jak na ten komín šplháme,“ prozrazuje filmové triky herec. „Zažili jsem ale takový fór, kdy jsme měli tu špičku komínu postavenou na poli a tam se točil náš rozhovor. Dost těžko by se tam s kamerou dostávalo a museli bychom být jištění. V rámci bezpečnosti bylo toto lepší,“ přiznává Ruml a je rád, že to filmaři nakonec vymysleli takto. „Bylo lepší cítit se bezpečně a hrát, než kdybychom byli ve výšce a řešili strach. Tohle byla lepší varianta.“

Oba dva se tak mohli soustředit na texty, aniž by pod sebou měli bezednou hloubku. Nejsou ale jediní, kdo se vypraví do nebeské výše. V dalším díle tam scénář pošle i Bolka Polívku alias sládka Bolka Víznera. Ale i za něj do výšin šplhal kaskadér. Jistota totiž musí být, a tím se filmaři řídí.

Zdroj TV Prima