Houbová smaženice s pohankou. Zkuste zařadit pohanku do svého jídelníčku, litovat určitě nebudete

Foto: Rýdlová J.

Ačkoli pohanka není v našem jídelníčku příliš populární, má mnohá plus. Je lehce stravitelná, přirozeně bezlepková a obsahuje celou řadu cenných látek, např. rutin zpevňující cévy. To ocení zejména ti, kdo mají sklony k popraskaným žilkám nebo křečovým žilám. Ve 100 g pohanky najdete téměř 7 g vlákniny a 14 g bílkovin. Zkuste si ji připravit s houbami. Výsledné jídlo je rychlé, zdravé, lépe stravitelné než klasická smaženice a nezatíží vaši peněženku.

Houbová smaženice s pohankou

Suroviny:

Trocha hub (čerstvé, mražené nebo sušené)

Přibližně 100 g pohanky

2–3 vejce

3 stroužky česneku

1 cibule

pepř, drcený kmín, sůl

trocha oleje

Postup přípravy

Použijeme-li sušené  houby, nejdříve je namočíme alespoň na 2 hod. do vlažné vody a pak vodu slijeme. Houby nakrájíme na plátky nebo kostičky. Předem si nachystáme pohanku, kterou probereme, propláchneme a rovněž namočíme alespoň na 2 hod. do vlažné vody.

V pánvi osmahneme na trošce tuku nadrobno nakrájenou cibuli. Až zesklovatí, přidáme houby. Mražené a namáčené houby pustí vodu, takže nemusíme většinou podlévat. U čerstvých hub se může stát, že vody pustí méně, takže můžeme podlít vodou či vývarem a podusíme, dokud nezměknou. Pozor, abychom je nerozvařili. Zároveň se pustíme do přípravy namočené pohanky. Nejdříve ji scedíme, pak zalijeme přibližně dvojnásobným množstvím vody a pozvolna dusíme, až změkne.

Uvařenou pohanku přidáme do rozpálené do pánve s houbami. Okořeníme pepřem, drceným kmínem, utřeným česnekem, osolíme a postupně vmícháme vejce. Podáváme se zeleninovou oblohou, např. s plátky rajčat a sterilovanými okurkami. Výborné jako večeře či větší svačina.