Hry o peníze: Profitování z konvergence sportu a zábavy

Sport a zábava jsou dvě odvětví, která vždy spolupracovala. Nedávný vývoj pouze přispěl k rozšíření tohoto partnerství a zaznamenali jsme rychlý růst v obou sektorech. Hranice mezi těmito dvěma odvětvími se však začala rozmazávat. Čtěte dále a objevte důvody, proč sbližování sportu a zábavy ustoupilo novým možnostem.

Hráči i profesionálové už nemohou myslet na sport, aniž by mysleli také na zábavu. Olympijské hry, hry a dokonce i streamovací služby začaly spolupracovat na vytváření různých událostí, filmů a her, které budou lidi bavit. Mnoho nové casino online se také zapojilo do tohoto trendu, aby nabídlo hráčům kompletní balíček. Nyní můžete například sázet na své oblíbené týmy na stránkách s živými sázkami. Kromě toho můžete hrát automaty a hry založené na vaší oblíbené sportovní události.

David M. Carter se ve své nejnovější knize zabývá možnými příčinami toho, jak se sport a zábava tak těsně propojily. Podle jeho knihy bychom se měli podívat na tři nejčastější místa, kde dochází ke sbližování sportu a zábavy.

  • Doma Konvergence
  • Konvergence mimo domov
  • Konvergence na místě

Bez ohledu na to, které místo si vyberete, můžete vidět, že tato dvě odvětví jsou nyní propletena více než kdykoli předtím. Nicméně je nezbytné je rozlišovat, abychom pochopili jejich podstatu.

Doma Konvergence

Domov je místo, kde trávíme většinu času. Není tedy překvapením, že se společnosti zaměřují především na domácí zábavu. V této sekci můžeme mluvit o televizi, videohrách, brandingu sportovců a dokonce i online kasinech. Nyní můžeme streamovat olympijské hry stisknutím tlačítka a během několika sekund si objednat zboží našeho oblíbeného týmu online.

Carter používá příklad z roku 2008, kdy Michael Phelps soutěžil o svou 8. zlatou medaili. Poměrně přehlížený sport jako olympijské plavání přilákal přes 70 milionů televizních diváků. To by nebylo možné bez zvýšeného televizního pokrytí a mnoha specializovaných sportovních kanálů. Nyní mají lidé možnost sledovat jakýkoli druh sportu, který jim vyhovuje.

Z toho profitují i herní společnosti. Například Nintendo založilo herní systém Wii na sportu, aby dosáhlo velkého úspěchu a popularity. Totéž platí pro kasina a sázkové stránky. Lidé nyní mohou snadno sledovat živý přenos svých oblíbených her a událostí. IGaming a zábava tedy jdou ruku v ruce.

Konvergence mimo domov

Místa mimo domov jsou další oblastí, kde se tato dvě odvětví také spojují. S rostoucím využíváním internetu lidé sledují informace o svých oblíbených ligách a hráčích online. Některé platformy navíc těží ze zveřejňování informací. Například Rivals nebo ESPN využívají předplatné k zisku z informací, které sdílejí.

Mobilní telefony také změnily způsob, jakým lidé přistupují k informacím. S přidáním nových technologií mohou spotřebitelé okamžitě sledovat informace, ať jsou kdekoli. Na druhou stranu kasina tímto nárůstem někdy trpí. Nejsou schopni zveřejňovat tolik informací. Například World Series of Poker (WSOP) nemá v USA dostatečné pokrytí kvůli předpisům. Události v online kasinu však zůstávají pro uživatele velmi důležitým zdrojem zábavy.

Konvergence na místě

Náš seznam by byl neúplný bez uvedení skutečného místa, kde se setkává zábava a sport. Události na místě jsou jedním z nejdůležitějších míst, kde se hráči, lídři v oboru a publikum vzájemně ovlivňují a vyměňují si. Kromě toho tato místa otevírají nové pracovní příležitosti a otevírají cestu kreativnímu rozvoji. To je také označováno jako Sports-Anchored Development (SAD).

Moderní stadiony mohou být nyní vybaveny zatahovacími hřišti, které otevírají zcela nové možnosti. Tento vývoj umožňuje profesionálům využívat pole pro různé účely. Publikum se tak může rozšířit nejen na běžné milovníky sportu, ale i na lidi s různými zájmy. Fanoušci budou jistě vždy těžit z nových technologií, ale nyní se k nim připojí nové perspektivy. Nově mohou například díky kamerám sledovat sportovní dění z různých úhlů.

Na druhou stranu nové technologie, jako je blockchain a kryptoměny, také lidem poskytují nové způsoby interakce se sportem. Sportovní kluby nyní mohou nabízet své žetony, aby týmu poskytly další příjem. Zakoupením těchto žetonů získají fanoušci také šanci více se zapojit do svého týmu. Kromě toho jim žetony umožňují podílet se na rozhodování týmu. Mohou hlasovat o rozhodnutích týmu, získávat VIP odměny, těžit z propagačních akcí a přístupu do komunity. Celkově vzato, žetony fanoušků nabízejí skvělý nový zážitek pro fanoušky a zároveň poskytují týmu další příjem.

Závěr

Stručně řečeno, konvergence sportu a zábavy postupuje nebývalou rychlostí. Vývoj přináší výhody hráčům a profesionálům i fanouškům. Publikum nyní může komunikovat se svým oblíbeným týmem nebo sportovci z pohodlí domova. Navíc se mohou začít podílet na týmových rozhodnutích díky žetonům fanoušků.

Budoucnost sportu a zábavy se zdá být velmi zajímavá a vzrušující, protože na toto téma neustále přibývají nové knihy a články. Zdá se, že tato dvě odvětví jdou stále více ruku v ruce až do bodu, kdy je obtížné nakreslit mezi nimi čáru. Na druhou stranu fanoušky jistě potěší nové možnosti, které sbližování přináší.

Zdroj: Freepik.com