Tereza Ramba a Matyáš Ramba: Uvádí svůj nový parfém „sladkost, trpkosti“

Tereza Ramba a Matyáš Ramba se přidali k zástupu podnikajících dvojic a také založili novou kosmetickou značku. Prvním jejich produktem je parfém „sladkost, trpkosti“, a ve stejné parfemaci bude brzy následovat celá řada: krém, šampon, kondicionér a mýdlo.

Podle slov Terezy a Matyáše jde o jedinečnou unisexovou vůni, co se neustále vyvíjí, mění, pulsuje, je odvážná, výrazná, invazivní ale také hodně sexy. „Původně jsem si myslela, že naši první vůni „sladkost, trpkosti“ budeme uvádět na trh trochu jinak, ale věřím, že toto je hlavně pro mě krásná a velmi poučná cesta. Znám její kvality a krásy. Přeji mu všechno nejlepší, stejně jako sobě, nádhernou cestičku ze tmy do světla, do Jasu a klidu,“ říká Tereza Ramba. A doplňuje: „Jas je životní filozofie, něco, co mi chybělo. Je to naše další mimino. Vytoužený projekt, který jsme vykutali z jádra země. Kam nás zavede, uvidíme…“

Oni dva ve vůni

Na vzniku parfému „sladkost, trpkosti“ spolupracovali Tereza a Matyáš s parfuméry z Kintsugi Perfumes a s art directorem a fotografem Jakubem Strakou. Obsahuje zelené tóny bazalky a cypřiše, ale i hořký pomeranč, vetiver či kadidlo. Jak vznikl název vůně vysvětluje Tereza Ramba: „Jakub mne přivedl na to, že vlastně všechno, co dělám, se pojí se slovem. „Sladkost, trpkosti“ má báseň a odtud název. Když si přivoním k našemu parfému, mám v sobě pocit rozpolcenosti – kontroverznosti. Stejně jako většina lidí v období mezi dvaceti pěti až čtyřiceti pěti lety, kdy odchází rodičovství a přichází další životní etapa, a tak tomu je i u nás. Naši parfuméři Kintsugi ho definují slovy: to jste vy dva teď.“

Jak vůně vzniká?

Parfumér Martin Švach popisuje: „Každý vzorek se vždy nějakým způsobem vyvíjí, za týden voní jinak než za dva, nebo za měsíc, a stejně tomu bylo i se „sladkostí, trpkosti“. Vždycky jsem se k němu vrátil a vnímal. Ale abych byl úplně přesný, nebyla to první verze parfému, ale byla to první varianta, kterou Tereza s Matyášem cítili, a pro kterou se nakonec rozhodli.“ Celková identita je jasnost, průzračnost a čistota. Použili přímo materiál flakonu, což znamenalo gravírovat do skla. Kromě flakonu se tato myšlenka odrazila i do jeho obalu. Sice jde o složitější technologii, než přelepit a dát do papírové krabičky, ale výsledek je jednoduchý, průzračný. „S Matyášem jsme rozvinuli několik nápadů, ale nakonec jsme se rozhodli pro průsvitný plastový obal. I proto, abychom dodrželi linku procházení světla obalem, následně flakonem. Jasný Jas.“