Obslužné komunikace pro staveniště jsou hotové a hlavní záběr je teď u dálnice D1 i na straně Štěrboholské radiály. „V celé nově budované trase probíhají masivní zemní práce za přispění desítek kusů těžké techniky“ uvedl tiskový mluvčí ŘSD Jiří Veselý. V úseku u obce Kuří probíhá přeložka plynovodu, modeluje se terén se skalnatým podložím, zakládají se mosty, vrtají se piloty a betonují armatury. V provozu jsou i vrtné soupravy vysoké jako třípatrový dům. Z opačné strany se rozběhlo hloubení 232metrového tunelu Dubeč a roste most přes Říčanský potok, jak dodává Veselý.

Mohlo by vás zajímat
Trasa je navržena s odstupem od obytné zástavby a projekt klade důraz na protihluková opatření, na úseku vyroste šestnáct stěn s celkovou délkou 7,8 km. Součástí stavby budou čtyři mimoúrovňové křižovatky (Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany), devatenáct mostních objektů a dvě lávky pro pěší a cyklisty. Kromě Dubče vznikne ještě hloubený tunel Na Vysoké dlouhý 394 metrů.
Na stavbě denně nastupuje až 200 dělníků a desítky strojů, práce koordinují týmy na obou koncích tak, aby se harmonogram držel. Zprovoznění úseku ŘSD plánuje na přelom let 2027/2028.


