„Volba spotřebitelů figuruje na trhu již dlouhých 25 let. Její obliba každým rokem stoupá. Každým rokem máme tu čest poukázat na to nejlepší a nejvíce inovativní, co firmy vyvinuly a na co jsou hrdé. S nimi vstupují na konkurenční pole – do obchodů, kde pevně věří, že si zákazník vybere právě jejich výrobek. Orientace je ale stále složitější, a to vzhledem k množství produktů na trhu. Proto se i my snažíme, a to především možností označení vítězných novinek naším logem, poukázat na ty skutečně spotřebitelsky nejatraktivnější. Proto jsme i my v letošním roce přistoupili k inovaci loga,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Nové logo pro nás připravila agentura Growyo. Zadáním byl moderní vzhled, čistota grafiky a jasnost. Je přátelštější, čistší, ale stále vaše volba. Snažili jsme v něm zachovat DNA Volby spotřebitelů, jen v přitažlivější podobě. Například design ruky je přepracovaný tak, aby působil méně schematicky, a naopak více lidsky, což zlepšuje emocionální vnímání loga. Ruka je zároveň novým komunikačním konceptem – maskotem. Animovaná ruka s palcem nahoru nyní doprovází rodinu i v prodejně a slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ odkazuje na hlavní poselství projektu, a to pomoci zákazníkům rychle najít ověřené produktové novinky,“ dodává Lukáš Matějka.

Mohlo by vás zajímat
Velký zájem byl letos v oblasti proteinových výrobků, a to hlavně v kategorii „proteinové tyčinky“. Mnoho inovací zaznamenala oblast nápojů, ať už šlo o vody funkční, vitamínové, minerální, dětské, ovocné nebo energetické. Zajímavým trendem byla v letošním ročníku kategorie ekologických prostředků do domácnosti, která byla hojně zastoupena řadou českých značek. Kreativní novinkou byla například i Šunka na rohlík. Tedy šunka tvarovaná podle rohlíku, aby plátek spotřebitel využil snadno a beze zbytků. Nebo třeba toaletní papír Harmony 4=8, který má dvakrát tolik papíru oproti standardní ruličce. Také známý nanuk Mrož nyní nově ve verzi lahodného dezertu s 63 % tvarohu. S inovacemi přišla i řada českých firem, jako například Lakma Česká republika s čisticími výrobky Sidolux, řadou ekologických produktů obsahující minimálně 96 % přírodních látek, a navíc s příjemnou vůní ranní rosy. Nebo Spontex, který přišel s inovací staršího výrobku v podobě hadříku z mikrovlákna. Ten okna čistí beze šmouh a je účinný i bez použití čisticích prostředků. Pivovary Staropramen ohromily nejenom spotřebitele, ale i odbornou porotu, která dala nealkoholickému pivu Guinness 0.0 nejvyšší ocenění. A to nejenom pro 0 % alkoholu, ale i pro jedinečné použití dusíku, který se po otevření plechovky uvolní z malé plastové kuličky. Vytvoří tak příval bublinek, které způsobí, že po nalití do sklenice si můžeme vychutnat bílou hustou pěnu jako z právě načepovaného piva.
Hlavním symbolem nové kampaně Volby spotřebitelů je animovaná ruka s palcem nahoru – přátelská, nadsazená a rozhodně ne nudná. Tato ruka není jen tak ledajaký ukazatel, ale chytrý pomocník, který v nákupním dobrodružství najde ty nejčerstvější a nejspolehlivější produktové novinky. Slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ tak přesně vystihuje, na co program chce poukázat. Tedy rychlý a jistý výběr bez nekonečného hledání a pochybností. Protože kdo by dnes chtěl bloudit mezi regály bez jasného signálu, že produkt je ověřený a stojí za to? Volba spotřebitelů je právě takovým nástrojem, propojujícím výrobce a spotřebitele.

Program Volba spotřebitelů každoročně spolupracuje s mnoha silnými mediálními partnery. Do jejich řad letos přibyl přední nákupní rádce AkčníCeny.cz, také Regionální vydavatelství s titulem Noviny kraje a po drobné odmlce i portál Babinet.cz. Prostřednictvím mediálních partnerů se informace o novinkách dostanou přímo k zákazníkům. Logo Volba spotřebitelů a jeho vítěze lze najít ve spotech v TV, na YouTube a v online prostředí, v tisku, rádiích, outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.
Odkazy:
http://volbaspotrebitelu.cz/
https://www.volbaspotrebitelov.sk/
https://atoz.cz/
https://nielseniq.com/global/en/
https://www.zboziaprodej.cz/
Partneři programu Volba spotřebitelů:
- výzkumná agentura a odborný partner: NielsenIQ
- B2C mediální partneři:
tisk: časopis Gurmet, vydavatelství A11: Mladý svět, Náš region, Regionální vydavatelství: Noviny kraje
nákupní rádce: AkčníCeny.cz
rádia: Evropa 2, Frekvence 1,Youradio Talk
internetové portály: Babinet.cz, Jen ženy
outdoor a in-store: Inpublic Group, Store Media, City Digital Media, MojeObrazovka.cz, Maxvision, adservis, TEPfactor
- B2B mediální partneři: Zboží a prodej, ZaPnovinky, Pharma Profit, Svět balení, Media Guru, MNFORCE, kongres Samoška, kongres Čerpačka, obalový kongres Obalko
- speciální partneři: Email kampaně, Wau! Studio
- NNO partner: Pomozte dětem, NROS
- Partneři akce: Growyo, Testuj.to, EKO-KOM, Webout
Příloha č. 1: SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ 2025
| Název kategorie | Název produktu | Název firmy |
| ALKOHOL | BEEFEATER GRAPEFRUIT | PERNOD RICARD CZECH REPUBLIC |
| ALKOHOL MÍCHANÉ DRINKY | MÍCHANÉ DRINKY JAKO OD BARMANA | STOCK PLZEŇ BOŽKOV |
| ALTERNATIVNÍ STRAVA | ZOTT HUNGRY? DRINK THIS! | ZOTT |
| AUTOKOSMETIKA | SHERON SHINY RIDE | DF PARTNER |
| AVIVÁŽE | COCCOLINO PARFÉM NA PRANÍ | UNILEVER ČR |
| BEZLEPKOVÉ POTRAVINY | MATCHA MUFFINY BEZ LEPKU | LABETA |
| CEREÁLNÍ TYČINKY | K-CLASSIC MÜSLI TYČINKY | KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
| ČISTICÍ PROSTŘEDKY | DENKMIT OŠETŘUJÍCÍ SPREJ NA NÁBYTEK | DM DROGERIE MARKT |
| ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY | KITKAT TABULKY | NESTLÉ ČESKO |
| DÁMSKÁ HYGIENA | PRODUKTOVÁ ŘADA BELLA FOR TEENS | TZMO CZECH REPUBLIC |
| DĚTSKÉ NÁPOJE | #YESS | MATTONI 1873 |
| DĚTSKÉ PŘÍKRMY | BABYDREAM BIO PŘÍKRMY | ROSSMANN |
| DOPLŇKY STRAVY | HEPACTUM FORTE | NATURAMED PHARMACEUTICALS |
| EKOLOGICKÉ AVIVÁŽE | FEELECO AVIVÁŽ RELAX | FOSFA |
| EKOLOGICKÉ ČISTICÍ PROSTŘEDKY | SIDOLUX ECO | LAKMA |
| EKOLOGICKÉ PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ | FEELECO PROSTŘEDEK NA NÁDOBÍ | FOSFA |
| EKOLOGICKÉ PROSTŘEDKY NA PRANÍ | FEELECO PRACÍ GEL FRESH | FOSFA |
| ENERGETICKÉ NÁPOJE | ENERGETICKÉ NÁPOJE BOHEMSCA | SNOWBALL |
| HOUBIČKY A HADŘÍKY | HADŘÍK Z MIKROVLÁKNA SPONTEX WINDOW RECYCLED | MAPA SPONTEX CE |
| INSTANTNÍ JÍDLA | ŘADA VÝROBKŮ – CHUTĚ SVĚTA | ORKLA FOODS ČESKO A SLOVENSKO |
| JOGURTOVÉ NÁPOJE | ACTIMEL TRIPLE ACTION | DANONE |
| KRMIVA PRO KOČKY | GOURMET REVELATIONS JEMNÉ KOUSKY S LOSOSEM V ŽELÉ | NESTLÉ ČESKO |
| KRMIVA PRO PSY | BRIT CARE MINI RAW DELIGHTS | VAFO PRAHA |
| KUCHYŇSKÉ POTŘEBY | SIGURO SADA DÓZ NA POTRAVINY VIEWSTASH | ALZA.CZ |
| MINERÁLNÍ OCHUCENÉ VODY | MATTONI ESENCE MANGO | MATTONI 1873 |
| MLÉČNÉ DEZERTY | MROŽ TVAROHOVÝ DEZERT JAHODOVÝ | SAVENCIA FROMAGE & DAIRY CZECH REPUBLIC |
| MOPY | MOP SPONTEX FULL ACTION CORNER SYSTEM | MAPA SPONTEX CE |
| MOUKY | MOUKA NA PIŠKOTOVÉ TĚSTO BABIČČINA VOLBA | GOODMILLS ČESKO |
| MRAŽENÉ PIZZY | TESCO FINEST MRAŽENÁ PIZZA | TESCO STORES ČR |
| MRAŽENÉ RYBÍ PRODUKTY | RYBÍ PRSTY FROSTA | FROSTA ČR |
| OČNÍ PÉČE | BALEA BEAUTY EXPERT OČNÍ BOOSTER | DM DROGERIE MARKT |
| OŘECHY A SUCHÉ PLODY | NICE BITES OŘECHY V ČOKOLÁDĚ | BILLA |
| OVOCNÉ NÁPOJE | OVOCNÉ NÁPOJE RIO ALOE VERA A RIO NATA DE COCO | MCCARTER |
| OVOCNÉ SNACKY | ŠNEK BOB OVOCNÉ ROLKY RODINNÉ BALENÍ | ATI DELICATES |
| PAMLSKY PRO PSY | BRIT PREMIUM BY NATURE HAPPY SNACKS | VAFO PRAHA |
| PAŠTIKY | KRAJANKA PAŠTIKY A POMAZÁNKY | ALIMPEX FOOD |
| PEČIVO | CHLEBY DOPEČ SI MĚ! | PENAM |
| PIVNÍ NÁPOJE | NEALKOHOLICKÉ BEER MIXY COOL+ | PIVOVARY STAROPRAMEN |
| PIVO | GUINNESS 0.0 | PIVOVARY STAROPRAMEN |
| PRACÍ PROSTŘEDKY | WOOLITE KERATIN THERAPY NA BAREVNÉ PRÁDLO FRUITY | RECKITT BENCKISER |
| PRACHOVKY | LEIFHEIT PRACHOVKA SUPERDUSTER | LEIFHEIT CZ |
| PROTEINOVÉ TYČINKY | DENUTS PROTEIN | NUTREND D.S. |
| PŘÍRODNÍ PLEŤOVÁ KOSMETIKA | KAUFLAND BEVOLA NATURALS PŘÍRODNÍ PLEŤOVÁ KOSMETIKA | KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
| RYBÍ SPECIALITY | TUŇÁKOVÉ SALÁTY FRANZ JOSEF KAISER | GASTON |
| RÝŽE A LUŠTĚNINY | ORGANIS JASMÍNOVÁ RÝŽE BÍLÁ | ALLNATURE |
| SALÁTY A ZDRAVÉ SVAČINY | BILLA READY SALÁTY A ZDRAVÉ SVAČINY | BILLA |
| SLADKÉ PEČIVO | DINOO | PENAM |
| SPRCHOVÁ KOSMETIKA | ISANA SPRCHOVÉ GELY | ROSSMANN |
| SUCHARY A PUFOVANÉ VÝROBKY | BIO ŘEMESLNÉ SUCHARY | PEK GROUP |
| SUŠÁKY NA PRÁDLO | VILEDA INFINITY FLEX SUŠÁK NA PRÁDLO ČERNÝ 30M | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
| SUŠENKY | KRÁLOVSKÁ CHUŤ SUŠENKY VE TVARU ZVÍŘÁTEK | PERNÍK |
| ŠUNKY | ŠUNKA NA ROHLÍK | LIDL ČESKÁ REPUBLIKA |
| TABLETY DO MYČKY | DOMOL TABLETY DO MYČKY EXTRA POWER ALL IN ONE | ROSSMANN |
| TĚSTOVINY | K-JARMARK TĚSTOVINY VAJEČNÉ | KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
| TOALETNÍ PAPÍRY | TOALETNÍ PAPÍR HARMONY 4=8 COMPACT ROLL | SHP HARMANEC |
| ÚKLIDOVÉ POMŮCKY | VILEDA SAFE HANDS | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
| VEGETARIÁNSKÉ POTRAVINY | GARDEN GOURMET VEGETARIÁNSKÝ ŠPENÁTOVO-SÝROVÝ ŘÍZEK | NESTLÉ ČESKO |
| VITAMÍNY A MINERÁLY | MAXI VITA VAŠE ZDRAVÍ – ŠUMIVÉ VITAMÍNY S VLÁKNINOU | VITAR |
| VLASOVÁ KOSMETIKA | DIXI KOPŘIVA – KOFEIN ŠAMPON | HERBA DRUG |
| VLHČENÉ TOALETNÍ PAPÍRY A UBROUSKY | ZEWA VLHČENÝ TOALETNÍ PAPÍR | ESSITY CZECH REPUBLIC |
| VODY FUNKČNÍ A VITAMÍNOVÉ | HANÁCKÁ KYSELKA KOLAGEN A HANÁCKÁ KYSELKA PAMĚŤ | MATTONI 1873 |
| WC HYGIENA | DOMESTOS POWER FOAM | UNILEVER ČR |
| ZMRZLINY | NANUKY A ZMRZLINY PINKO | PINKO |
| ZUBNÍ PASTY | LYSS OCHUCENÁ ZUBNÍ PASTA | LYSS |
| ŽEHLICÍ PRKNA | VILEDA DIAMOND S ŽEHLICÍ PRKNO | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
| ŽVÝKAČKY | CHUPA CHUPS MAGIC CUBES | PERFETTI VAN MELLE CZECH REPUBLIC |

