První elektrobus jezdí na Zlínsku už dva a půl měsíce. Ušetřil ovzduší o tři čtvrtě metráku emisí

Foto: archiv DSZO

ZLÍNSKO – Úspěšný pracovní start má za sebou první elektrobus ve vozovém parku Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice, který se v červenci oficiálně vydal do ulic. Pracovníci DSZO s ním mají doposud výborné zkušenosti. Šetří totiž náklady i ovzduší a má velmi tichý provoz.

První elektrobus ve Zlíně a Otrokovicích od července najezdil už 12 238 kilometrů. „V porovnání s motorem staršího autobusu s emisní normou Euro 3 bylo ovzduší v místě jízdy vozidla uchráněno za dva a půl měsíce asi 75 kilogramů emisí. Elektrobus v místě jízdy neprodukuje žádné emise. Jezdí také oproti běžnému autobusu s minimální hlučností,“ shrnul výhody elektrobusu mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

Staňte se členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne.  Zpravodajství o nákaze koronavirem přinášíme ve speciálu Koronavirus on-line.

Velmi příznivá je ale i ekonomická stránka provozu. „Vše nasvědčuje tomu, že bychom zejména v případě, pokud by na tento typ vozidel hromadné dopravy pamatovala v budoucnu dotační politika státu nebo EU, mohli pořídit větší počet elektrobusů a nahradit jimi na linkách část autobusů s dieselovým pohonem,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Trojdveřový nízkopodlažní elektrobus Škoda 34 BB s klimatizací je dlouhý přes 12 metrů, má 26 míst k sezení, plošinu pro vozíčkáře, dětské kočárky nebo jízdní kola. Mimo město může dosáhnout maximální rychlosti 80 kilometrů v hodině a na jedno plné nabití baterií ujede 100 kilometrů. S využitím dobíjecího místa na konečné u nádraží v Otrokovicích zvládne během dne najet 260 kilometrů, o víkendu je to i 330 kilometrů denně.

Elektrobus stál 11,579 milionu korun bez DPH. DSZO jej pořídila bez jakýchkoli dotací.

Foto: archiv DSZO