Online nákup s doručením až domů je pomocníkem celé rodiny

Možnost nakoupit na jednom místě a nechat si vše přivézt domů kamkoliv ve Zlínském kraji nejlépe již do hodiny od objednávky? I to je cílem rozvozových služeb, které se v současnosti rychle rozvíjejí při obchůdku Dary kraje. Podle Dušana Lečbycha mají tyto služby do budoucna fungovat nezávisle na obchůdku, a nabídnout tak zákazníkům mnohem širší sortiment zboží s důrazem na rychlý, snadný a komplexní nákup.

Rozvozové služby při obchůdku Dary kraje již nějakou dobu provozujete. Nyní to vypadá, že procházejí razantní změnou. Co to konkrétně znamená?

Cítili jsme nutnost a touhu zajistit lidem možnost kompletních nákupů. Dosud to fungovalo tak, že zákazníci našeho rozvozu mohli vybírat jen z omezené nabídky zboží našeho kamenného farmářského obchodu a zbytek nákupu museli ještě řešit jinde. Toto omezení jsme se ale u služby rozvozu rozhodli odstranit. Což v praxi znamená, že si zákazník na našem e-shopu může už dnes vybírat ze široké nabídky běžných potravin a drogerie, která je doplněna kompletní nabídkou farmářského zboží z našeho kamenného krámku. Lidé náš rozvoz sice stále vnímají především ve spojitosti s kamenným obchůdkem Dary kraje na Kvítkové, ale my plánujeme, že bude fungovat v podstatě jako samostatná, nezávislá služba.

Jak bude zákazník takto na dálku nakupovat? Nákupy tohoto typu přes internet, to je stále ještě poměrně nová služba…

Prostřednictvím našeho e-shopu, kterému důvěrně říkáme e-krámek. Ten jsme nedávno kompletně předělali a modernizovali. A to právě proto, abychom ke stávající nabídce mohli přidat i velké množství běžných potravin a drogerie, a zákazníkům tím nekomplikovali nákup. Návštěvník si tak může jednoduše v dané kategorii vyfiltrovat jen farmářské, nebo naopak jen nefarmářské zboží. Zákazník hledající kvalitu si například nejprve vybere z farmářského zboží a svůj nákup už jen případně doplní o nefarmářské produkty. Už teď máme v e-shopu přibližně 1 700 položek. A každý den přidáváme další.

Může zákazník nějak ovlivnit šíři a zaměření sortimentu v případě, že u vás něco nenajde?

Určitě. Názory a tipy od zákazníků jsou pro nás moc důležité. Budeme moc rádi, když nám budou lidé dávat zpětnou vazbu, co jim chybí, ať už produkty, nebo tipy na místa, kam bychom mohli rozvážet. Chceme se řídit heslem, že nic není nemožné. Navíc rozšiřovat nabídku o konkrétní poptávané zboží je pro nás i pro zákazníky do budoucna rozhodně lepší, než abychom kolem jejich přání a potřeb jen slepě „kroužili“.

Vedle potravin máte v nabídce například i drogistické zboží, ale co když zákazníci budou poptávat něco, co nespadá ani do jedné z těchto kategorií?

Když bude zájem, do budoucna se vůbec nebráníme nabízet i jiné produkty, než jsou potraviny a drogerie. Například když už má člověk možnost koupit si u nás kafe, měl by mít možnost koupit si i například konvici, filtry do kávovaru atd. Zpočátku počítáme s tím, že to bude souviset hlavně s potravinami. Jinak ale hodně rozvážíme také zmíněnou drogerii, kterou neustále rozšiřujeme. Oblíbenými jsou například ekologické produkty značky Frosch nebo Tierra Verde. Občas si u nás lidé objednávají i krmivo pro psy a kočky. Od všeho máme potřebný základ, na který chceme navazovat.

Zaměřujete se při rozvozech pouze na Zlínsko, nebo chcete pokrýt celý Zlínský kraj?

Máme určená rozvozová místa, ale i ta jsou ovlivnitelná požadavky a přáním zákazníků. Lidé nám občas píší a ptají se, proč mezi rozvozovými místy nemáme jejich obec. My na to zpravidla reagujeme tak, že ji během několika dní do nabídky zařadíme, pokud nejde o nějaké příliš vzdálené místo. Momentálně rozvážíme hlavně po Zlínsku, Uherskobrodsku a Uherskohradišťsku. A pevně doufáme, že ve dnech vydání vašeho magazínu už budeme rozvážet nákupy i na Kroměřížsku a Holešovsku.

Plánujete s rozvozy nějaké doprovodné služby?

Nápadů máme spoustu. Na e-shopu jsme například nově vytvořili sekci „nevyhazujme potraviny“, kde jsou potraviny, u kterých se blíží datum spotřeby a které nabízíme buďto s výraznou slevou, nebo i případně zákazníkům navíc k nákupu. Vedle toho máme několik, nebojím se říci, zcela novátorských nápadů, které by měly zákazníkům nákup výrazně ulehčit a zrychlit. Velkou výhodou by měla být také rychlost dodání – chceme zapracovat na tom, aby měl zákazník možnost obdržet nákup již do hodiny od jeho objednání.

Dary kraje jsou typické svým důrazem na kvalitní regionální potraviny. Ovlivní tyto hodnoty i výběr sortimentu pro e-shop?

Svým způsobem ano. Orientace na regionální potraviny dává větší smysl i z hlediska dostupnosti zboží. Samozřejmě nabízíme i zboží od zahraničních výrobců, ale chtěli bychom to dělat tak, že na prvním místě pro nás budou regionální dodavatelé, pak dodavatelé ze zbytku republiky a až nakonec ze zahraničí. Nedávno jsme například vybírali balenou uzeninu a začali u jedné pražské společnosti, pokračovali přes Brno a nakonec jsme vybrali místního výrobce ze Zlínského kraje. A to je cesta, kterou se chceme ubírat i nadále. Ale na druhou stranu se nechceme zbytečně limitovat. Nejdůležitější pro nás je, aby byl zákazník spokojený a dostal vše, co potřebuje.

Nabízíte velmi zajímavou a relativně novou službu. Dá se tedy říci, že jste trefili díru na trhu?

Služba je u nás v republice relativně nová, ale ve velkých městech už docela hojně využívaná. Ani tady ve Zlíně, a vůbec celém Zlínském kraji, nejsme zdaleka sami. O „místo na slunci“ se tady pereme dvě regionální firmy, ale zdaleka nejsilnějším hráčem na tomto trhu je nejen tady jedna nejmenovaná celorepubliková společnost. My se však nijak netajíme cílem její roli ve Zlínském kraji převzít. Zjednodušeně řečeno, zákazníkům ve Zlínském kraji bychom nákupy chtěli zajišťovat my, lidé ze Zlínského kraje. Rádi bychom společně se zákazníky vyvíjeli službu, která se stane jejich každodenním pomocníkem. Službu, která jim umožní trávit více času s rodinou než mezi regály v přeplněných obchodech.

ma