Na 85 km dlouhou trať se vydalo 59 motocyklů a 45 automobilů. Nejstarším strojem byl americký automobil proslulé značky Ford T vyrobený před 111 roky, jehož mosazný chladič, světlomety a rám okna v prudkém slunci jen zářily.
Americkým výrobkem byl také nejstarší motocykl dnes již téměř zapomenuté značky Ner-a-car s datem výroby 1925. Tento kuriózní stroj má řídítka umístěná až za předním kolem a sedlo naopak před kolem zadním.
Mohlo by vás zajímat
Na účastníky čekalo celkem pět úkolů. Museli zastavit pokud možno přesně uprostřed vytyčené branky, přesný odhad museli prokázat rovněž při snaze o dodržení stanoveného čelního a bočního odstupu při zastavení u naznačené překážky. Dalším úkolem byl přejezd přes prkno, který automobily musely absolvovat koly na straně spolujezdce.
Ve Kdyni, kde náměstí zaplnila výstava amerických vozů vyrobených převážně v 60. a 70. letech, bylo nutné co nejpřesněji odhadnout váhu předložené součástky.
Trestné body získané při plnění těchto úkolů pak rozhodly o tom, kdo se stane vítězem. Nejúspěšnějším mezi všemi motocyklisty byl domažlický Marek Weber, který jel na stroji Rudge 500 z roku 1937, jenž měl na svém kontě pouze 3,02 trestného bodu. Pořádně mu ale „šlapala na paty“ nejúspěšnější žena, Irena Buřičová z Veteran car clubu České Budějovice s Jawou 250 z roku 1944, která měla jen o půl bodu více.
Absolutními vítězi mezi automobily se stali kdyňští hasiči v historických uniformách s vozem Laurin a Klement vyrobeným v roce 1925. Ti při plnění úkolů nasbírali celkem 16,02 trestného bodu.
Nejvzdálenější účastník, Václav Váňa se strojem ČZ 500, dorazil na Chodsko až ze Zlína. Čeští i němečtí soutěžící si v cíli pochvalovali nejen krásnou krajinu, kudy vedla trasa jízdy, ale také diváckou kulisu.


