Cíl podvodníků, kteří falešné zprávy rozesílají, je pokaždé stejný – odčerpání finančních prostředků z účtů důvěřivých lidí. A jedním takovým je právě i nejmenovaný muž, který se rozhodl domnělou pokutu zaplatit. „Při snaze tak učit se přihlásil přes identitu občana na portál, kde vyplnil formulář a v okamžiku, kdy chtěl provést platbu, se nemohl dostat ke svému účtu na bance. Následně byl kontaktován údajným pracovníkem banky, který ho informoval o tom, že jeho účet byl napaden,“ informovala o případu tisková mluvčí KŘP Libereckého kraje Dagmar Sochorová.
Haló, tady vaše banka
Muž následně peníze ze svého účtu na doporučení neznámé osoby v několika platbách v celkové výši 300 tisíc korun převedl na účty v jiných peněžních ústavech. „To, že se jedná o podvod, zjistil v podstatě až v okamžiku, kdy mu volal skutečný pracovník z banky, ve které má svůj účet, aby ho informoval o tom, že překročil týdenní limit plateb,“ sdělila policejní mluvčí s tím, že kriminalisté v tomto případě již zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání zločinu podvod.
Mohlo by vás zajímat

Víte, jak nenaletět?
Říkáte si, že sami netušíte, jak poznat, jestli vám oznámení o pokutě přišlo od podvodníků nebo od policie? Jednoduše – policie žádné takové výzvy neposílá! „V souvislosti s tímto případem opakovaně upozorňujeme občany, že Policie České republiky nezasílá textové zprávy s výzvami k uhrazení pokut nebo jiných poplatků! V případě, že Vám ve zprávě přijde odkaz na nějaké neznámé webové stránky, zbystřete a citlivé údaje nikam nevyplňujte. S největší pravděpodobností se jedná o podvod,“ varuje policejní mluvčí Dagmar Sochorová.



