Ani zimní mrazy nezastavily práce na této monumentální stavbě, která dosahuje výšky osmipatrového domu. Nejvyšší prioritou je teď výměna opotřebovaných částí konstrukce – stojek, jež propojují oblouk mostu s jeho svrchní částí, která nese vozovku. Celkem se vymění 32 stojek, rovnoměrně po obou stranách. Tato časově i technicky náročná operace začala už loni v létě a nyní je hotovo zhruba 85 %. Každá stojka je z armovaného betonu a aktuálně probíhá betonáž nových prvků. Na celý proces padne přibližně 600 kubíků betonu. Aby se kvalita betonáže nezhoršila kvůli nízkým teplotám, jsou pracovní prostory zakryté plachtami a vytápěné elektrickými a naftovými topidly. Nové stojky vznikají vedle stávajících, které se odstraní až po jejich dokončení – stejný postup se uplatní i při výměně mostních pilířů. Na stavbě denně pracuje kolem 30 dělníků.

Mohlo by vás zajímat
Od dubna čekají komunikaci spojující Senohraby s Turkovicemi nepravidelné uzavírky, které mohou trvat od několika dnů až po týdny. Cesta bude zcela nepřístupná nejen pro auta, ale i pro cyklisty a pěší. „Je to nezbytné opatření kvůli bezpečnosti během plánovaných demoličních prací,“ vysvětlil mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Dálniční provoz se začne omezovat od května, ale po celou dobu rekonstrukce zůstane zachován režim 2+2 zúžených jízdních pruhů.
Stavba se provádí podle modelu Design & Build, což znamená, že ŘSD zajistilo zhotoviteli pozemky a stavební povolení, ale podrobné projektování je plně v jeho režii. Díky tomu může využít své vlastní technologie a optimalizovat procesy tak, aby co nejméně narušil dopravu. Dokončení rekonstrukce Šmejkalky a její uvedení do provozu se plánuje na rok 2027.



