Na trase pokračuje skrývka zeminy, její třídění a přesuny na mezideponie, aby se materiál později vrátil do stavby. V pravidelných rozestupech pracuje těžká technika, hlavní úsilí jde do zakládání mostů, vázání výztuží, montáže bednění a příprav betonáží pilířů i opěr.
Pokračují také přeložky inženýrských sítí. U Štěrboholské radiály roste zářez pro budoucí hloubený tunel Dubeč dlouhý 232 metrů. Denně je na stavbě přes sto pracovníků a v podobném tempu se pojede i během zimních měsíců s výjimkou Vánoc. „Práce nebyly přerušeny ani s příchodem sněhu a teplot pod bodem mrazu. Cílem nadále zůstává uvést stavbu do provozu do dvou let,“ řekl Jiří Veselý, tiskový mluvčí ŘSD.
Mohlo by vás zajímat
Trasa si udržuje odstup od obytné zástavby a počítá s rozsáhlými protihlukovými opatřeními. Na nové silnici bude šestnáct protihlukových stěn o celkové délce 7,8 kilometru. Součástí projektu jsou čtyři mimoúrovňové křižovatky Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany, devatenáct mostních objektů a dvě lávky pro pěší a cyklisty. Vedle tunelu Dubeč vznikne ještě hloubený tunel Na Vysoké dlouhý 394 metrů.
Zprovoznění nového úseku Pražského okruhu se plánuje na přelom let 2027 a 2028.


