Ke krizovým situacím v MHD dochází co týden. Řidiči jsou připraveni vám pomoct


Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

ZLÍN – Mimořádné události na linkách Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice nejsou zdaleka ojedinělé. Neuplyne obvykle ani týden, aby se řidiči MHD nemuseli potýkat s krizovými situacemi. Pro takové případy jsou i školeni. „Řízení trolejbusu nebo autobusu znamená nejen ovládání vozidla, dodržování jízdního řádu a sledování silničního provozu, ale občas je spojeno i s potřebou reagovat na mimořádné události uvnitř vozidla nebo v jeho nejbližším okolí a s připraveností poskytnout základní pomoc. Může nás těšit, že jsme takto už mnoha lidem účinně pomohli,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Zatímco na začátku července odřezával řidič autobusu člověka, který se pokusil na označníku zastávky oběsit, minulou neděli odpoledne se jednomu z cestujících trolejbusu udělalo natolik nevolno, že musela přijet sanitka. I v tomto případě se podařilo dotyčnému včas pomoci.

K události došlo před třetí odpoledne na lince šest na zastávce Pila ve Zlíně-Malenovicích směrem na Otrokovice. Cestující upozornil řidiče na zdravotní problém jednoho z pasažérů, a ten musel okamžitě zhodnotit situaci. Tentokrát nemusel aktivně zasahovat, informoval dispečink a vyčkal s trolejbusem na místě do příjezdu sanitky. „Podobných případů zaznamenáváme celou řadu. Naše vozidla projíždějí městem všemi směry a jejich řidiči se občas stanou svědky mimořádné události, dopravní nehody, zdravotního kolapsu cestujícího nebo chodce,“ vysvětlil Kocháň.

Je důležité, aby v podobných situacích informovali řidiče sami cestující. Pokud je třeba, řidič vozidla MHD je schopen poskytnout první pomoc. Vždy má k dispozici lékárničku. „Školíme je, aby uměli rychle reagovat a poskytnout potřebnou součinnost nebo i přímou pomoc,“ ubezpečil Kocháň.