V Plzni nás čeká moderní cestování i nová železniční stanice


Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

PLZEŇ – Naše město se ocitá v době velkých změn a investic. Buduje se zde například východní okruh, prodloužení tramvajové tratě na Borská pole, opravuje se Studentská ulice, nebo Rooseveltův most.

K velmi rozsáhlým změnám dochází také na železnici v rámci přestavby a modernizace železničního uzlu Plzeň zhruba za 6,3 miliardy korun. Práce na něm byly naplánovány celkem do pěti staveb:

  • 1. stavba, přestavba pražského zhlaví
  • 2. stavba, přestavba nádraží včetně mostů Mikulášská
  • 3. stavba, přesmyk domažlické trati
  • 4. stavba, přestavba žateckého zhlaví
  • 5. stavba, Lobzy – Koterov nádraží

    Domažlická, zdroj: plzen.eu

Už došlo k zásadní přestavbě pražského zhlaví i hlavního nádraží. V souladu s budováním přesmyku domažlické trati byl od pátku 12. července v Plzni nově otevřen přes kilometr dlouhý přestavěný úsek Domažlické ulice, která je jedním z hlavních tahů ve směru na Folmavu a k dálničnímu obchvatu. Součástí stavby je most nad železniční tratí a kruhová křižovatka.

Další rozsáhlé akce má propuknout v příštím roce, kdy se započne s přestavbou žateckého zhlaví. Poslední etapa, jejíž realizace se plánuje v termínu od března 2020 do ledna 2023, bude řešit modernizaci trati na České Budějovice, a to v úseku do Koterova. Součástí této přestavby bude vybudování nové stanice Plzeň–Slovany a zrušení stávající zastávky v Koterově.

Zdroj: plzen.eu

Trať Plzeň – České Budějovice je jednou z nejfrekventovanějších železničních tepen vedoucích z Plzně. „Proto je zde nutné zdvojkolejnění 31 kilometrů dlouhého úseku mezi Plzní-Koterovem a Nepomukem. Cílem je posílit roli železnice jako rychlé páteřní dálkové i regionální dopravy,“ řekla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.