Desítky nehod i zraněných. Dopravní konference navrhla řešení dvou rizikových úseků v kraji


Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394

ZLÍNSKÝ KRAJ – Ukázat na riziková a nehodová místa na komunikacích, navrhnout jejich řešení a také zhodnotit, co se udělalo pro bezpečnost míst, která byla v minulých ročnících vyhodnocena jako kritická, to byl hlavní smysl sedmého ročníku odborné Dopravní konference s BESIPEM, která se konala minulý čtvrtek v Kongresovém centru ve Zlíně. „Letos se odborníci shodli na nutnosti řešit přednostně dvě problematická místa, a sice přechod pro chodce na ulici 1. máje v Kroměříži, kde dochází k častým srážkám s chodci, a dále směrový oblouk v úseku mezi Kvasicemi a Bělovem,“ sdělil náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Botek.

U kroměřížského přechodu na silnici II/367 v ulici 1. máje v centru města evidují policisté od roku 2014 již třináct dopravních nehod, při kterých se zranilo deset lidí. Přechod je nebezpečný zejména svou délkou, protože ulice je zde poměrně široká. Jako řešení se navrhuje vybudování středového ostrůvku a instalace světelné signalizace.

Směrový oblouk na silnici III/36740 mezi Bělovem a Kvasicemi má za stejnou dobu na kontě jedenáct dopravních nehod s jedním těžkým a osmi lehkými zraněními. Podle přednášejícího Ing. Davida Pauka ze společnosti RSE Project Ostrava je tento úsek silnice z pohledu řidiče špatně čitelný, kombinuje se tu současná změna směrového a výškového vedení. Pomoci by mohlo doplnění dopravního značení, instalace vodicích tabulí v zatáčce, vyznačení doporučené rychlosti 60 km/hod, měly by se ověřit protismykové vlastnosti vozovky. Problém však může být i v tom, že vozovka svým novým povrchem svádí některé řidiče k nepřiměřené rychlosti.

Podle vyjádření Ředitelství silnic Zlínského kraje nezáleží navrhovaná bezpečnostní opatření jen na vůli správce silnice. Musí být pečlivě rozpracována dopravními projektanty, schválena policií a každá změna dopravního značení musí mít i pravomocné stanovení příslušným silničním správním úřadem.

Navrhovaná bezpečnostní opatření na silnicích však nezáleží jen na vůli správce silnice, ale musí být vždy pečlivě rozpracována dopravními projektanty, schválena policií a každá změna dopravního značení musí mít i pravomocné stanovení příslušným silničním správním úřadem.