Warning: Attempt to read property "post_excerpt" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 392
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /data/web/virtuals/3737/virtual/www/wp-content/themes/mh-magazine/includes/mh-custom-functions.php on line 394
ZLÍN – Pracovníci Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice se o víkendu 4. – 5. června pustí do druhé etapy výměny trolejí na Jižních Svazích. Kvůli pracím budou troleje bez proudu a na sídliště pojedou jen trolejbusy s dieselagregátem a autobusy.
Cestujících v MHD na dotčených linkách 8, 6 a 9 se montážní práce prakticky nedotknou. Vzniknout mohou jen nepodstatná minutová zpoždění, práce ale mohou ovlivnit provoz na silnicích. „Prosíme motoristy o opatrnost a ohleduplnost při objíždění našich montážních vozů, ze kterých budeme nové vedení v Okružní ulici instalovat,“ upozornil ředitel DSZO Josef Kocháň.
Staňte se členy FB skupiny Život ve Zlínském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Výměna čeká jednu stopu téměř kilometrového úseku vedení v Okružní ulici mezi křižovatkou s ulicí K Pasekám a novým katolickým kostelem. Pracovat tu bude asi 15 pracovníků DSZO, tři montážní vozidla s plošinou a traktor.
Na Jižních Svazích se vyměňují jedny z nejstarších trolejí v celé síti MHD
Trolejové vedení na Jižních Svazích pocházelo z konce 80. let. Trolejová trať na sídliště byla otevřena v květnu 1989, vedení tedy vydrželo 33 let velmi intenzivního provozního zatížení. Dnes zde v každém směru projede za pracovní den 272 trolejbusových spojů.
Měděná trolej se přítlakem a opakovanými pohyby uhlíků trolejbusových sběračů nepatrným způsobem opotřebovává a její průřez se léty zmenšuje. „Vodič se pak pří průchodu elektrického proudu zahřívá, snižuje se jeho tvrdost, klesá odolnost proti případnému poškození. Kritická technická hranice pro výměnu nastává ve chvíli, kdy se průřez troleje sníží o 40 procent,“ vysvětlil mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.
