PRAHA – Oblast poblíž obchodního centra Šestka na Ruzyni čeká v relativně brzké době rozvoj dopravní infrastruktury. Nová tramvajová trať, kterou tu chce hlavní město postavit, propojí chystané železniční nádraží Dlouhá Míle s Dědinou. Začít stavět se má už v roce 2027. Stavba má stát kolem 500 milionů korun.
Zahájení přípravy nové, zhruba kilometr dlouhé tramvajové trati Dědina – Nádraží Dlouhá Míle schválila Rada hlavního města Prahy na svém pondělním jednání. Stavba této trati souvisí podle náměstka primátora pro oblast dopravy Zdeňka Hřiba s nedávno zahájenou modernizací stávající železniční tratě z Masarykova nádraží do Kladna. „Přiblížil se okamžik, kdy dojde k zahájení stavby odbočky z Ruzyně na Letiště Václava Havla Praha. Ta povede přes lokalitu Dlouhá Míle u stávajícího obchodního centra Šestka. Protože už za několik měsíců zprovozníme novou tramvajovou trať z Divoké Šárky na Dědinu, která bude končit jen několik stovek metrů od tohoto významného budoucího terminálu, je proto vhodné zahájit projektovou přípravu dalšího prodloužení tratě, které překoná Pražský okruh a skončí právě u budoucí železniční stanice, autobusového terminálu a kapacitního parkoviště P+R. Našim cílem je, aby oba kolejové dopravní prostředky začaly obsluhovat toto území současně,“ vysvětluje Hřib.
Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Tramvajová trať na Nádraží Dlouhá Míle bude ze smyčky Dědina, kterou v současnosti buduje Dopravní podnik hlavního města Prahy v rámci prodloužení tratě z Divoké Šárky, vedena dále západním směrem k Pražskému okruhu. Pražský okruh trať překříží po novém mostu, jehož vybudování bude součástí stavby tratě a následně se obloukem stočí do Fajtlovy ulice. V prostoru dnešních zastávek autobusů u OC Šestka bude umístěna zastávka Nádraží Dlouhá Míle. Pokud jde o podobu nového železničního nádraží Dlouhá Míle, ta byla představena v srpnu 2022 a za jejím návrhem stojí AFRY a Pavlíček Hulín architekti.
