Nástupiště na zastávce Biskupcova se rozšíří i ve směru do centra

Situace na zastávce Biskupcova si podle pražského magistrátu i vedení Prahy 3 žádala řešení kvůli zvýšení bezpečnosti chodců. / Zdroj: Dopravní podnik hlavního města Prahy

PRAHA – Více bezpečí pro lidi, kteří jezdí tramvají, ale zároveň snížení počtu jízdních pruhů pro auta ze dvou na jeden má přinést rozšíření nástupiště tramvajové zastávky Biskupcova na Žižkově ve směru do centra. Dopravní podnik hlavního města se do stavebních prací pustil právě dnes, trvat by měly až do čtvrtka 30. listopadu. Provoz MHD ovšem na rozdíl od automobilů stavba neovlivní.

Nástupiště na zastávce Biskupcova bylo v opačném směru, tedy z centra na Ohradu, rozšířeno letos v srpnu. „Z dosavadního provozu v místě se ukazuje, že zvýšením kapacity nástupiště jsme zlepšili bezpečnost chodců, především dětí, které se zde denně pohybují, ale také celkový komfort lokality. Proto jsme se ve spolupráci s Prahou 3 rozhodli stejným způsobem upravit i nástupiště tramvajové zastávky Biskupcova v opačném směru na Želivského,“ vysvětluje Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy. Nástupiště by se mělo rozšířit ze stávajících 1,7 metrů na 3,15 metrů, přibude zde i nový přístřešek, dvojice laviček a odpadkový koš. Jde ale pouze o dočasné řešení. „Definitivní podobu nástupiště získají během rekonstrukce tramvajové tratě v ulici Jana Želivského, kterou zde DPP plánuje ve střednědobém horizontu,“ upřesňuje Hřib. Řidiči aut se tedy musejí připravit na to, že místem kolem zastávky Biskupcova znovu projedou až 1. prosince.

Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Vedení Prahy 3 úpravy nástupiště vítá. „Tohle místo s nesignalizovaným přechodem přes dva jízdní pruhy vykazovalo dlouhodobě nejvyšší počet nehod s chodci v měřítku celé Prahy. Zastávka samotná svou šířkou zároveň absolutně nestačila frekvenci cestujících,“ říká místostarosta městské části Praha 3 Ondřej Rut.