BEROUN – Další část koridoru z hlavního města do Plzně projde modernizací. Po úseku z pražského Smíchova do Radotína nyní projde obnovou více než sedm kilometrů trati do Berouna. Stavba v údolí Berounky bude náročná, drahá a dlouhá.
„Modernizace přinese nejen pohodlnější, ale také kratší cestování do řady míst v západních Čechách,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka při zahájení stavby.
Bezpečněji
Cestování by mělo být i bezpečnější. Pro zvýšení bezpečnosti dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí, zejména v okolí obce Tetín. Svou podobu zcela změní zastávka Srbsko, která získá bezbariérová nástupiště, celkovou rekonstrukcí projde tamní podchod.
Až do roku 2026
Práce v hodnotě bezmála 2,3 miliardy korun potrvají do roku 2026. Dobrá zpráva je, že budou mít menší vliv na dopravu, než se očekávalo. „Práce obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst se navíc bude jezdit rychleji než dosud. Namísto běžně používaných 50 km/h se bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Jednokolejný provoz
Většina prací proběhne za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat prakticky po celý příští rok. Na jeho konci dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom. Díky tomu se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu.
Zvýší rychlost i kapacitu
Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 km/h. Vložení výhybek přibližně v polovině traťového úseku pak zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz.
Stavba je spolufinancována z Nástroje pro propojení Evropy CEF. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ.

