KRÁLOVÉHRADECKO – Královéhradecký kraj chce poukázat na bohatou historii a kulturu našeho regionu prostřednictvím originálních upomínkových a propagačních předmětů, které věnuje významným návštěvám. Předměty mají kořeny v lidových tradicích s důrazem na ruční výrobu. Jejich zakoupením kraj také vyjadřuje svoji podporu lokálním výrobcům a řemeslným školám.
„Chtěli jsme vytvořit jedinečnou a osobitou prezentaci našeho kraje, která bude zároveň ctít jeho odkaz i současnost. Rozhodli jsme se pro speciální výrobky, které odráží naše kulturní a přírodní bohatství a jsou inspirovány tradičními řemesly, uměním a zvyky regionu. Chceme nejen zvýšit povědomí o naší značce, ale také podpořit lokální výrobce a školy, kteří se zabývají řemeslnou výrobou. Řadu propagačních předmětů budeme dále rozšiřovat ve spolupráci s dalšími tradičními výrobci kraje, ať už držiteli titulu Regionální produkt nebo Mistr tradiční rukodělné výroby. Věřím, že budou náš kraj reprezentovat s hrdostí a profesionalitou, “ řekla náměstkyně hejtmana Martina Berdychová za gesci kultury a cestovního ruchu.
Staňte členy FB skupiny Život v Královehradeckém kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.
Kraj se prostřednictvím své příspěvkové organizace Královéhradecké krajské centrály cestovního ruchu bude nově prezentovat několika předměty, které mají kořeny v lidových tradicích a jsou v souladu s novým vizuálním stylem KHK. Patří mezi ně například panenka z šustí od Jany Jarkovské a štípaná holubička Michala Rudolfa-držitelů titulu Mistr tradiční rukodělné výroby, který uděluje Rada Královéhradeckého kraje za významný přínos v oblasti lidové kultury tvůrcům v oborech tradičních lidových řemesel.
Panenka z kukuřičného šustí patří k tradicím lidové tvořivosti už od 17. století. Figurka vznikla v dílně Jany Jarkovské za Štěnkova, kde vznikají i další figurky zachycující tradiční činnosti obyčejných lidí. Štípané holubičky řezbáře Rudolfa z České Skalice zase patří k velmi starým zvykoslovným předmětům s vysokou řemeslnou a estetickou úrovní zpracování.
Novým propagační předmětem je také Kluk na tříkolce. Jedná se o ručně vyráběnou plechovou hračku v precizním provedení a dlouhou životností. Jejím výrobcem je společnost KOVAP Náchod, která je celosvětově známá svými originálními plechovými výrobky s tradicí od roku 1946.
Okoukněte příklady regionálních propagačních předmětů.
Regionální produkty Podkrkonoší:
- Mýdla z Mýdlárna u Kapličky – Hořice
- Vánoční ozdoba – Dvůr Králové nad Labem
- Bylinný čaj– Bylinkový ostrov Hořice
Regionální produkt Orlické hory
- Dřevěná Káča – Dřevěné hračky Jirsa Dobruška
Dárkové tašky – Sociální podnik Skok do života Hradec Králové (LaDílna)
Notýsek – Střední průmyslová škola Otty Wichterleho Velké Poříčí


