Praha bojuje proti reklamnímu smogu: 70% reklam pryč z ulic!

Zdroj: MHMP

PRAHA – Metropole pokračuje ve výrazné redukci reklamních zařízení ve veřejném prostoru. Z původních přibližně 650 samostatně stojících reklamních prvků, jako jsou vitríny a sloupy, bylo do dnešního dne odstraněno zhruba 490. Zbývajících 160 zařízení bude i nadále součástí odkupu funkční části závodu JCDecaux, který realizuje městská společnost Technologie hl. m. Prahy (THMP). Tento krok schválila minulý týden Rada hl. m. Prahy.

„Aby THMP mohlo koupit přístřešky, bylo z právních důvodů nutné s nimi koupit i některá samostatně stojící reklamní zařízení, která po určitou dobu musejí zůstat v provozu. Jsem rád, že se jich však téměř 500 z původního počtu podařilo odstranit, a to bez náhrady. Byla odstraněna všechna z území Pražské památkové rezervace, s výjimkou digitálních tabulí v ulici Na Příkopě, a díky spolupráci s IPRem následně ta, která vytvářela největší bariéry,“ uvedl radní hl. m. Prahy pro oblast majetku Adam Zábranský.

Staňte se členy FB skupiny Život v Praze a žádná zpráva vám neunikne. Sledujte nás na Twitteru, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

Podle radního pro infrastrukturu Michala Hrozy město ve spolupráci s THMP připravuje soutěž na reklamu na novém městském mobiliáři. Příjmy z reklamy zajistí dostatek zdrojů pro správu a údržbu mobiliáře, což umožní zvýšení péče o zastávky MHD a pokrytí nákladů na opravy po vandalech.