STŘEDOČESKÝ KRAJ – Středočeský kraj ve spolupráci s Prahou přichází s velkým krokem vpřed! Společně vyhlásili mimořádnou soutěž na nového železničního dopravce, který změní vaše každodenní cestování vlakem k nepoznání. Co všechno to přinese pro cestující?
Především supermoderní vlaky, které nabídnou pohodlí, prostor a nejnovější technologie. „Cestující se mohou těšit na více místa, větší komfort i moderní vybavení, jako je klimatizace, bezbariérový přístup, dostatek prostoru pro kočárky a kola nebo spolehlivé internetové připojení,“ uvedl Zdeněk Hřib, 1. náměstek pražského primátora pro oblast dopravy. Nové elektrické jednotky s pracovním názvem EMU 400 pojmou minimálně 380 sedících pasažérů. Samozřejmostí bude také Wi-Fi či zásuvky, takže práce nebo zábava na cestách už nebude problém.
Součástí nového konceptu železniční dopravy bude také zvýšení frekvence spojů a zkrácení intervalů mezi jednotlivými odjezdy. To znamená rychlejší a pohodlnější cestování – ať už míříte do práce, školy, nebo za zábavou. „Tato soutěž je historickým milníkem pro dopravní obslužnost v celé metropolitní oblasti. Umožní konečně adekvátně reagovat na její bouřlivý rozvoj, rostoucí počet obyvatel a jejich požadavky na mobilitu. Nabídneme atraktivní dopravu s přepravním komfortem na nejlepší úrovni známé z mnoha západních metropolí,“ komentoval Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast dopravy a mobility.
Kromě zlepšení komfortu a dostupnosti se plánuje i přímé vlakové spojení na Letiště Václava Havla prostřednictvím nové linky S55. Dalším přínosem bude ekologický aspekt – moderní elektrické vlaky sníží zátěž na životní prostředí. Pro ty, kteří během cesty chtějí pracovat, budou k dispozici Wi-Fi, zásuvky a dokonce i bezdrátové nabíječky. Pohodlí první třídy zase ocení pasažéři, kteří si rádi užijí maximální komfort při svých cestách.
Výběr dopravce proběhne v rámci nabídkového řízení, které bude řídit Středočeský kraj jako hlavní zadavatel zakázky podle smlouvy s Prahou. „Naprosto zásadní je pro nás vedle kvalitní přípravy zadávací dokumentace i transparentnost soutěže. Kvituji, že se do procesu podařilo zapojit i Transparency International, za jejíž účasti byla projednávána celá zadávací dokumentace, včetně technických i smluvních specifikací,“ uvedl Zdeněk Šponar, ředitel IDSK.
Výběrové řízení nebude zahrnovat pouze výběr dopravce, ale i výrobce samotných vlakových souprav. „Po ukončení jednací fáze budou dopravci vyzváni k podání finálních nabídek, které již zohlední nabídku vítězného výrobce vozidel. Následně vybereme ekonomicky nejvýhodnějšího uchazeče,“ dodal Šponar.
První nové vlaky vyjedou postupně od roku 2029. Tato dlouhodobá vize, která zahrnuje zakázku na 30 let, má zajistit nejen stabilitu, ale i neustálé zlepšování služeb pro všechny cestující. Máme se na co těšit!
