Provoz obojetných trolejbusů se osvědčil, podnik s nimi počítá i na další trasy

Foto: DPMB

BRNO – Loni na jaře Dopravní podnik města Brna vypustil do ulic parciální trolejbusy na lince 30, která propojuje Bystrc a Soběšice. Jelikož se provoz osvědčil, plánuje podnik nasadit trolejbusy i na další trasy.

 

„Pilotní provoz parciálních trolejbusů na lince 30 předčil naše očekávání.  Splnil naše technické nároky na kapacitu baterií i provozní požadavky. S vozy jsou spokojeni i cestující a místní obyvatelé. Jejich provoz označují za bezproblémový, tichý a spolehlivý.  Oceňují rovněž přímé propojení městských částí – zejména Soběšic s Královým Polem, Komínem a Bystrcí. Pilotní projekt potvrdil směr, kterým chceme v rámci ekologizace dopravy jít – využívat na více trasách v Brně parciální trolejbusy namísto autobusové dopravy,“ uvedl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Staňte se členy FB skupiny Život v Jihomoravském kraji a žádná zpráva z kraje vám neunikne. Sledujte nás na síti X, kde pro vás připravujeme plejádu pestrých zpráv.

A jak to vypadá v praxi? Z Bystrce do Králova Pole jedou trolejbusy napojeny na trolejové vedení, u Semilassa sklopí řidiči sběrače na střechu vozu a do Soběšic pokračují na bateriový pohon. Cestou zpět je to stejné, ale po cestě z kopce dochází k nabití baterie. U královopolského nádraží se opět napojí k trolejovému vedení a pokračují do Bystrce, cestou se baterie ve vozu zcela dobije.

Projekt si vzal za cíl zjistit, jestli trolejbusy obstojí v kopcovitém terénu. Z technického hlediska trolejbusy absolvují přibližně 67 % své trasy pod trolejovým vedením a 33 % na trakční baterii. Většina příjezdů do koncových zastávek (Klarisky a Královo Pole, nádraží) vykazovala zůstatky kapacity mezi 50–60 %, a to i v chladnějších měsících. V budoucnosti by podnik chtěl tento typ dopravy využít pro provoz k Letišti Tuřany, úvahu připadá linka 67.