Po dvaceti letech míří Středočeský kraj k nové vizuální tváři

Foto zdroj: Středočeský kraj

STŘEDOČESKÝ KRAJ – Nová grafická identita, která sjednotí komunikaci a půjde ji „hrdě nosit i na tričku“ – přesně takový cíl má právě vyhlášená soutěž organizovaná ve spolupráci s Czechdesign. Grafičtí designéři mohou posílat svá portfolia do 16. prosince 2025, z přihlášených bude do prvního kola vybráno pět studií.

Změna má napravit roztříštěnost stávajícího vizuálu a jasněji ukázat, kde a jak kraj lidem pomáhá. „Kraj zajišťuje pro občany spoustu služeb a roztříštěnost vizuální identity má za důsledek i to, že lidé vůbec netuší, že za tou či onou službou stojí právě kraj,“ říká hejtmanka Petra Pecková. Podle ní současná podoba z roku 2005 neodpovídá dnešku: „Středočeský kraj potřebuje vizuální tvář, která odpovídá moderní době, ve které žijeme… aby byla moderní, srozumitelná, možná hravá a kreativní, zároveň poctivá a nadčasová, aby obstála i v 21. století.“

Soutěž bude dvoufázová a neanonymní. Nový vizuál se promítne do webu a sociálních sítí, úředních dokumentů i každodenních tiskových výstupů; výrazně se promění také ikonografie a grafické prvky pro tisk i digitál. Do procesu jsou zapojeni i zástupci opozice, aby identita nebyla závislá na politických změnách.

Vítěz má být znám do poloviny roku 2026 a implementace poběží do konce téhož roku. Podmínky a harmonogram zveřejňuje Czechdesign.