Stavební práce začaly letos v květnu. Nejprve bylo přes Vltavu instalováno obousměrné mostní provizorium pro vozidla do 3,5 tuny (vozidla nad 3,5 tuny využívají po celou dobu vyznačenou objízdnou trasu) a 18. července začala demolice horní nosné konstrukce stávajícího mostu.
Rekonstrukce mostu, po kterém vede silnice II/105 na trase mezi Českými Budějovicemi a Bechyní, je prováděna inovativní metodou Design & Build, tedy vyprojektuj a postav. „Tato metoda spočívá v tom, že vybraný dodavatel stavbu vyprojektuje, zajistí potřebná povolení a stavbu i zrealizuje. Díky tomu dojde k úspoře času, financí a minimalizaci požadavků na vícepráce,“ vysvětlil již dříve jihočeský hejtman Martin Kuba.
Mohlo by vás zajímat
Stavební práce zahrnují odstranění a stavbu nové horní nosné konstrukce stávajícího 130 metrů dlouhého a 13,6 metrů širokého mostu přes Vltavu a navržení a výstavbu, úpravy, nebo zesílení stávající spodní stavby pro uložení horní nosné konstrukce mostu nového.



zdroj: kraj-jihocesky.cz

