Průběh realizace projektu přiblížil náměstek generálního ředitele Správy železnic pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. „Systém ETCS jsme na jižním koridoru spouštěli postupně. Díky tomu jsme mohli už na konci letošních prázdnin zavést poprvé na české železnici jízdu rychlostí 200 kilometrů za hodinu. Úplně hotovo máme ale až nyní, kdy jsme dokončili instalaci zabezpečovače v celém uzlu České Budějovice.“ Od konce příštího roku navíc budou mezi Prahou a Českými Budějovicemi jezdit všechny vlaky pod výhradním dohledem zabezpečovače ETCS.
Práce na projektu probíhaly od roku 2021 a kromě instalace jednotného evropského zabezpečovače zahrnovaly i vybudování dálkového ovládání stanic, traťových úseků a přejezdů v bezmála stokilometrovém úseku mezi Voticemi a Českými Budějovicemi. Výsledkem je bezpečnější a rychlejší provoz vlaků i zavedené dálkové řízení z centrálního dispečinku na pražské Balabence. Projekt ETCS a Dálkově ovládané zabezpečovací zařízení Votice – České Budějovice je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti. Výše celkových nákladů činí 2 342 008 872 korun.
