Jednotka ComfortJet dnes vyjela z Prahy do Bohumína na vlaku IC 511 Ostravan z Prahy do Bohumína, zítra se do Prahy bude vracet jako spoj IC 510 Ostravan. Na své cestě vlaky projedou tedy i přes Olomoucký kraj. Vlak jede v dočasném řazení bez řídicího vozu a s restauračním vozem klasické stavby ze stávajícího vozového parku Českých drah.„Soupravy ComfortJet konečně vyjíždějí na koleje a cestující tak zažijí jejich komfort a moderní interiér na vlastní kůži. Aktuálně chceme otestovat plnou funkčnost všech systémů pro cestující a také poskytnout další prostor našemu vlakovému personálu k podrobnému seznámení s novými vlaky. Ostravany mezi Prahou a Bohumínem pro to představují ideální spoje,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah a dodává: „Jsem přesvědčen, že cestujícím se v ComfortJetech bude cestovat příjemně a nová vlajková loď dálkové flotily Českých drah zapluje do provozu bez větších problémů.“
Po úspěšném otestování v tuzemsku dojde v následujících měsících k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném řazení na vlaky Berliner mířící do německé metropole. Postupně se ComfortJety budou objevovat na vlacích Vindobona nebo Metropolitan. Svou maximální rychlost 230 kilometrů v hodině budou po zavedení evropského zabezpečovacího systému ETCS v Německu využívat například mezi Berlínem a Hamburkem a v budoucnosti ji budou moci využívat i na dalších tratích například na nové rakouské trati Koralmbahn nebo na prvních úsecích vysokorychlostních tratí v Česku.
Mohlo by vás zajímat
ComfortJet v bodech
- moderní devítivozová jednotka s řídicím vozem,
- v kompletní sestavě má ComfortJet 99 sedadel v 1. vozové třídě, 456 sedadel ve 2. vozové třídě,
- restaurační oddíl s 18 místy k sezení a možností zakoupení teplých nebo studených pokrmů i dalšího občerstvení během cesty, s moderní kuchyní s technologií zchlazené stravy a konvektomatem pro její ohřev, kávovarem, výčepem piva a myčkou pro ekologické opakovatelné používání nádobí,
- velkoprostorový klimatizovaný interiér,
- tlakotěsnost celé soupravy (důležitá především při jízdách vyššími rychlostmi) chránící cestující před tlakovými rázy a tím i zaléháním v uších při průjezdu tunely nebo míjení vlakových souprav, a zároveň napomáhající vytvořit tichý a dlouhodobě čistý interiér,
- vnitřní bezbariérovost včetně širokých trvale otevřených mezivozových přechodů, mezi oddíly a nástupními prostory automatické posuvné dveře ovládané fotobuňkou,
- nástupní dveře ovládané tlačítky a systém selektivního odblokování nástupních dveří, který umožňuje centrální uzavření a zablokování dveří proti otevření ještě před rozjezdem vlaku a jejich odblokování po zastavení vlaku pouze na straně k nástupišti,
- ergonomická polohovatelná sedadla v 1. třídě v uspořádání 2+1 s koženým potahem a ve 2. třídě v uspořádání 2+2 s textilním potahem, místa jsou za sebou (letecké uspořádání) i proti sobě (vis-á-vis),
- sklopné stolky u míst za sebou a pevné stoly mezi sedadly v uspořádání sedadel proti sobě,
- nadokenní police pro běžná zavazadla a stojany pro rozměrná zavazadla,
- individuální lampičky na čtení integrované do odkládací police na zavazadla v 1. i ve 2. třídě,
- bezdrátové nabíječky mobilních telefonů v 1. třídě,
- zásuvky 230 V a USB konektory typu A a C pro napájení přenosné elektroniky cestujících,
- inovativní technologie oken umožňující snazší průchod signálu mobilních telefonů do soupravy při zachování tepelně-izolačních vlastností skel, v oknech vysouvací rolety proti slunci,
- bezdrátová datová síť Wi-Fi pro internetové připojení,
- zábavní a informační palubní portál,
- elektronický audiovizuální informační systém s LCD monitory a elektronický rezervační systém,
- bezbariérové řešení pro cestování osob na vozíku zahrnující 3 místa pro vozíky, bezbariérové WC, elektrické zdvihací plošiny pro nástup / výstup osob na vozíku a zásuvky pro dobíjení akumulátorových baterií elektrických vozíků, cestující na vozíku mají k dispozici sklopné stoly,
- pro nevidomé a slabozraké osoby je vlak vybaven tlačítky v haptickém provedení a nápisy v Braillově písmu,
- dětské kino, dětská stolní hra na vyhrazených místech, sklopný pult pro přebalování kojenců, místa pro uložení kočárků,
- místa pro uložení 12 jízdních kol (včetně zásuvek po nabíjení elektrických kol) a objemných zavazadel,
- možnost provozu na vysokorychlostních tratích,
- jednotky ComfortJet budou v cílovém stavu provozovány s lokomotivami Siemens Vectron s maximální rychlostí 230 kilometrů v hodině.
„Dodání prvních moderních souprav ComfortJet je součástí rekordní obnovy vozového parku kolejových vozidel Českých drah, jež probíhá během letošního roku. Letos dráhy obdrží skoro 140 nových elektrických, motorových a netrakčních jednotek a elektrických lokomotiv. Když budeme počítat každý vůz a článek jednotek samostatně, je to zhruba 440 jednotlivých vozidel,“ shrnul mluvčí Českých drah Filip Medelský. O velké modernizaci vlaků zajišťujících regionální dopravu v Olomouckém kraji jste si mohli přečíst tomto článku.


