Kupní smlouvu na devět plně nízkopodlažních tramvají s oboustranným odbavováním cestujících podepsalo vedení olomouckého dopravního podniku v prosinci 2023. „Tyto vozy primárně potřebujeme na provoz trati na Nové Sady, kde není na konci smyčka na obracení vozů. Tramvaje s oboustranným odbavováním cestujících jsou pro nás ale výhodou i při rekonstrukcích stávajících tratí. Díky nim bylo možné například v nedávné době zachovat částečný tramvajový provoz v centru města při budování mostu na Masarykově třídě,“ vysvětlil Jaroslav Michalík, předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce (DPMO).
„Vozy jsou vybaveny klimatizací a USB zásuvkami, nově také automatickým systémem sčítání cestujících nebo vyhřívanými sedačkami, které jsme zatím měli jen v některých vozech Vario a cestující si je chválí,“ doplnil místopředseda představenstva DPMO Pavel Zatloukal.
Mohlo by vás zajímat
Tramvaj EVO1/o
Kapacita tramvají EVO1/o je 27 sedících a 85 stojících cestujících. Vozy jsou plně nízkopodlažní, interiér chrání nástřik nanotechnologií proti zápachu a bakteriím a ochranná folie proti vandalismu. Pro zvýšení ochrany zdraví cestujících je klimatizační a ventilační soustava vozidla vybavena revitalizačním systém, který efektivně ničí škodlivé mikroorganismy-bakterie, viry a plísně. Novinkou je moderní antikolizní systém.
Tento typ vozu už cestující v Olomouci dobře znají, jedná se o stejné tramvaje, které nyní jezdí s evidenčními čísly 121, 122, 123 a 124. Pořizovací cena devíti vozů je 314,5 miliónů korun. 81 procent uznatelných nákladů z pořizovací ceny pokryje dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).


