„Jedná se zhruba o 20kilometrový úsek se sedmi tradičními zastávkami, který v Moravských Budějovicích vede i pod jedním z nejdelších silničních viaduktů na Vysočině. Všechny stanice vybízí k pěší turistice. Celková délka jízdy se blíží půlhodině,“ říká zastupitel kraje Vysočina Martin Hyský. Jízdné ve vlaku je standardní jako u běžných spojů. Bližší informace k provozu Jemnické dráhy, včetně jízdních řádů najdete ZDE.
Provoz historického vlaku objednává Kraj Vysočina již šestým rokem. Důvodem je podpora a oživení turistického ruchu v oblasti. Loňských 63 provozních dnů využilo k projížďce 3 444 cestujících. Na provoz trati přispěl kraj vloni částkou více než 820 tisíc korun, letos to bude téměř jeden milion korun.
Mohlo by vás zajímat
Kraj Vysočina plánuje podobným způsobem využít i úzkokolejku mezi Obrataní a Jindřichovým Hradcem. Vzhledem k veškerým náležitostem a nutné připravenosti dopravce to však nebude dříve než příští rok.

