„Na místě momentálně probíhají terénní úpravy. Bagrem se odstraňuje zemina od okraje vozovky do hloubky přibližně 1,3 metru pod její úroveň. Pracujeme za plného provozu s tím, že v místě pohybu techniky je doprava vedena kyvadlově jedním jízdním pruhem a řízena semafory,“ uvedl mluvčí ŘSD ČR Martin Buček.
Nové protihlukové stěny o délce 852 metrů a výšce 2,5 až 5 metrů mají být stavebně rozděleny do čtyř úseků. Z větší části budou transparentní, v kombinaci s betonovými úseky.
Mohlo by vás zajímat
Nutnost jejich výstavby vyšla z akustické studie, podle níž obyvatelé Křižanova a Škrdlovic trpí nadlimitním hlukem způsobeným dopravou. „Dotčeným úsekem silnice I/37 projede podle posledního sčítání denně na 6 tisíc aut, včetně nákladních vozidel a kamionů,“ doplnil Martin Buček.
Zhotovitelem stavby, která má být dokončena koncem října letošního roku, je společnost Skanska. Náklady by neměly přesáhnout 50 milionů korun bez daně.



