Na povrch obchvatu použijí dělníci téměř 40 tisíc tun asfaltu, které položí ve třech vrstvách tak, aby byla zajištěna potřebná nosnost vozovky při maximálním zatížení dopravou. Na více než čtyři kilometry dlouhé stavbě je celkem sedm mostů, součástí jsou i tři nadjezdy a jeden podchod.
Silničáři pracují i na dvou nejdelších mostech, z nichž každý má délku přes čtvrt kilometru. „Pamatováno je i na takové detaily, jako například stovky metrů speciálních zábran, které mají na výšku cca půl metru, jsou z nerezu a mají zamezit přímý vstup obojživelníků z okolních mokřadů na vozovku,“ říká mluvčí ŘSD ČR Martin Buček.
Mohlo by vás zajímat
Výstavba obchvatu byla zahájena v roce 2019. Jde v současné době o nejsledovanější a doslova nejočekávanější dopravní stavbu Vysočiny. Nový obchvat propojí silnici I/38 na severním okraji Havlíčkova Brodu se silnicí I/34 na východním okraji, takže veškerá tranzitní doprava bude odvedena mimo centrum města. „Dokončení stavby plánujeme do konce roku a slavnostně bychom ji rádi uvedli do provozu ještě před Vánocemi,“ dodal Martin Buček.




