Hodnocení probíhalo v šesti ambulancích, a to urologické, ortopedické, diabetologické 1, chirurgické, hematologické a dětské. Každá obdržela QR kód, který po načtení otevřel pacientům připravený dotazník. Ten obsahoval 35 otázek, každá z nich byla zaměřena na určitou oblast zdravotních služeb.
Dotazníkového šetření se zúčastnilo 187 pacientů. „Pacienti hodnotili například dobu čekání v ambulanci, pocit z prostředí, péči zdravotnického personálu, zda s nimi bylo zacházeno s úctou a respektem, jestli byl přístup personálu vstřícný a profesionální nebo zda byly podané informace srozumitelné,“ vyjmenovala mluvčí nemocnice Alexandra Knapová.
Mohlo by vás zajímat
Výsledky hodnocení v procentech
Dostupnost péče 89,35
Čekárna, prostředí ordinace 81,44
Přístup lékaře 93,85
Přístup ostatního personálu 96,46
Komunikace s pacientem 94,38
Návaznost péče 94,93
„Ocenění je výsledkem každodenní práce týmu zdravotnických profesionálů a zaměstnanců, kteří se snaží kvalitu poskytované péče a bezpečí pacientů trvale zlepšovat,“ zdůraznila mluvčí.
Pilotního programu Národního hodnocení spokojenosti ambulantních pacientů se kromě pelhřimovské nemocnice zúčastnilo dalších šest zdravotnických zařízení. Nejlépe hodnocená nemocnice získala známku 1,31, tedy 92,25 procent.


