Dopravu řídí přes den regulovčíci, v noci pak semafory. „Důvodem aktuálního částečného omezení, které bude platit takřka po celou dobu výstavby, je především budování systému odvodnění budoucí přeložky,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Přeložka má zabránit kumulaci dopravy mezi směry Jihlava a Nové Město na Moravě. Denně těmito místy projede přes 7 tisíc vozidel, čtvrtinu tvoří nákladní auta a kamiony. Nová silnice o délce téměř 700 metrů bude začínat ve středu okružní křižovatky na Jihlavské ulici. „Poté trasa pokračuje jihovýchodním směrem dvěma protisměrnými kruhovými oblouky. Následně se trasa stáčí na východ opět pomocí kruhového oblouku. Konec přeložky je uprostřed druhé okružní křižovatky na ulici Brněnská,“ vysvětlil mluvčí.
Mohlo by vás zajímat
V místě budoucí stavby nyní končí archeologický průzkum. Odkryl očekávané pozůstatky bývalé cihelny z 19. století. „Po skrývce zeminy byly odhaleny základy továrny, pece i prostoru, kde se cihly sušily. Odkryta byla také studna, pozůstatky pásového dopravníku nebo železniční vlečka,“ popsal Jiří Veselý s tím, že průzkum bude dokončen během dvou týdnů a poté už začne samotná stavba přeložky.
Zhotovitelem je firma Aquasys, která práce provede za 112 milionů korun. „Uvedení nové přeložky do provozu plánujeme do půlky příštího roku,“ uzavřel mluvčí.




