„Za pomocí těžké techniky, především bagrů vybavených hydraulickými nůžkami, se nám podařilo dokončit podle plánu demolici původního mostu. Svezeno na mezideponii bylo kolem 2 000 tun suti. Ta teď bude vytříděna a částečně recyklována tak, že nadrcený materiál bude znovu zapracován do stavby,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Uvedený most převádí vytíženou páteřní komunikaci v Habrech přes ulici Sázavskou. Podle posledního sčítání dopravy po něm projede v průměru devět tisíc vozidel denně, z toho třetinu tvoří nákladní doprava a kamiony. Nový most bude mít nosnost až 900 tun a životnost sto let.
Mohlo by vás zajímat
Dopravní komplikace
Silnice I/38 je od minulého týdne zcela uzavřena. Řidiči musejí počítat s objížďkami, které jsou pro nákladní dopravu vyznačeny v okruhu až 50 km. Cestu z Havlíčkova Brodu na Habry jim dále komplikují semafory za Skuhrovem a v Kameni, kde probíhají opravy silnice.
Objízdné trasy:
– pro vozidla do 12 tun obousměrně: I/38 – Havlíčkův Brod – II344 – Chotěboř – II/345 – Golčův Jeníkov – I/38
– pro vozidla nad 12 tun obousměrně: I/38 – I/34 – Ždírec nad Doubravou – I/37 – Chrudim – I/17 – I/38
„Navíc jsme nad rámec povinného přidali další dopravní značení, aby nedocházelo k tomu, že řidiči nám přijedou až bezprostředně k uzavírce na stavbě a tam svými vozy buď nebezpečně manévrují nebo se snaží uzavírku objet mimo oficiální objízdné trasy, čímž způsobují dopravní komplikace v okolních obcích,“ doplnil mluvčí. Nový most plánuje ŘSD uvést do provozu v říjnu letošního roku.






