Opravou projde cca 1,3 kilometru dlouhý úsek silnice I/19, od mostu přes železniční trať až po křižovatku se silnicí I/37 ve Žďáře nad Sázavou. Podle posledního sčítání dopravy zde denně projede na devět tisíc vozidel, z toho 13 procent tvoří nákladní doprava.
Podle provedeného diagnostického průzkumu je vozovka v havarijním stavu – povrch je popraskaný, s kolejemi, hrboly a hlubokou korozí. Oprava bude proto komplexní: dojde k výměně konstrukčních vrstev vozovky, úpravám odvodnění a obnově dopravního značení.
Mohlo by vás zajímat
Stavební akce je rozdělena do dvou etap a provázet ji bude mimo jiné i úplná uzavírka. „Vozidla do 3,5 t budou moci uzavřený úsek objet po místních komunikacích. Vozidlům nad 3,5 tuny bude k dispozici vyznačená obousměrná objízdná trasa od Havlíčkova Brodu po silnici I/34 přes Ždírec nad Doubravou, dále po silnici I/37 přes Vojnův Městec až do Žďáru nad Sázavou,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Zakázku v hodnotě 22,7 milionu korun získala firma Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby, která nabídla nejvýhodnější cenu. „Uvedení opraveného úseku do plného provozu předpokládáme v půlce října,“ dodal Jan Rýdl.
První etapa: od 4. srpna do 17. září 2025
Úplná uzavírka úseku od silnice I/37 (od křižovatky u Domu kultury) až za křižovatku Brodská x Revoluční (u Enpeky).
Do ulice Nábřežní bude vjezd od I/37 pro dopravní obsluhu možný, kromě cca 3 dnů při pokládce asfaltu (zákaz vjezdu).
Parkoviště u úřadu bude nepřístupné, parkovat bude možné např. u Domu kultury. Pro zásobování, majitele průkazů ZTP i ZTP/P a obyvatele ulice Dr. Drože bude na výjimku příjezd přes most na Kovářově.
Průjezd ulicí Revoluční přes Brodskou bude umožněn kyvadlově, na semafory.
Druhá etapa: od 18. září do 12. října 2025
Na úseku I. etapy už bude obnoven provoz.
Úplná uzavírka úseku od Revoluční po ulici Okružní.
Od ulice Okružní na Hamry bude provoz veden kyvadlově, na semafory.
Podle polovin bude výjezd buď na Okružní dolní nebo horní.
Okružní horní bude v tomto období dočasně obousměrná se zákazem zastavení podél komunikace.

