Na stavbě denně pracuje na dvacet dělníků. Zatímco v předchozích měsících dominovala těžká technika, teď se častěji ozývá kladivo a motorová pila. „Dělníci pracují na výstavbě nosné konstrukce, vrchní části mostu přenášející vozovku, kterou v tuto chvíli podepírá mohutné lešení. Vážou se zde ocelové výztuže a ze dřeva, desek, trámů a hranolů, se postupně sestavuje bednění,“ popisuje mluvčí ŘSD Jiří Veselý. To je nezbytným krokem před zářijovou betonáží, při níž do konstrukce padne kolem 550 kubíků betonu.
Stavební akci dál provází úplná uzavírka. Řidiči by proto měli sledovat přechodné značení a využívat vyznačené objízdné trasy. „Nezřídka se totiž stává, že řidiči přijedou až k hranici stavby a tam zbytečně zmatkují, nebo se dokonce někteří snaží stavbou projet,“ doplňuje mluvčí.
Mohlo by vás zajímat
Most pro příštích sto let
Původní most pocházel z roku 1982 a jeho poslední oprava proběhla před 17 lety. Ačkoliv byl stále hodnocen jako „dobrý“, přestal vyhovovat rostoucím nárokům dopravy. Denně po něm projelo až devět tisíc vozidel, z toho třetina kamionů. Problémem byla především nosnost – maximálně 240 tun, zatímco některé nadrozměrné náklady, například komponenty pro dostavbu Jaderné elektrárny Dukovany, mohou být až třikrát těžší.
Nový most nabídne výrazně vyšší parametry: nosnost až 900 tun a životnost přibližně 100 let. Zhotovitelem stavby je společnost STRABAG, která projekt realizuje za 48 milionu korun. Pokud půjde vše podle plánu, první řidiči by po novém mostě měli projet letos v říjnu.




