Práce zahrnovaly nejen nový asfaltový povrch, ale i výměnu šesti portálů nad komunikací, svodidel, protihlukové stěny a opravy dvou mostů. Součástí bylo také zajištění bezpečnějšího průjezdu tunelem na hlavní části obchvatu.
„Jako první přišla na řadu oprava povrchu větví mimoúrovňové křižovatky Jiráskova a části v blízkosti okružní křižovatky u osady Ráj. Tato část byla opravována za kyvadlového provozu řízeného semafory,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Mohlo by vás zajímat
Nejnáročnější období následovalo o letních prázdninách, kdy byla stěžejní část obchvatu mezi Jiráskovou a Pelhřimovskou křižovatkou včetně tunelu uzavřena. Řidiči tak museli využívat objízdné trasy.

„V navazující závěrečné etapě, za kyvadlového vedení dopravy na semafory, jsme se zaměřili nejen na výměnu povrchu, ale také opravu mostů u Pístova, kde jsme mimo jiné vyměnili i protihlukovou stěnu délky cca 300 m,“ doplnil mluvčí.
Co zbývá dokončit
Úplně hotovo ale zatím není. Přibližně měsíc budou na obchvatu probíhat menší dokončovací práce, především v okolí Pístova. Zde se počítá s krátkými, maximálně dvousetmetrovými pracovními úseky, kde bude doprava řízena semafory. Mimo dobu, kdy budou probíhat práce, bude provoz zcela bez omezení.
Zakázku za téměř 152 milionů korun realizovalo sdružení firem COLAS CZ a EUROVIA CZ pod společným názvem „CE Jihlava – OK Ráj“.


