Ačkoliv bude stavba pokračovat až do poloviny příštího roku, cestující se dočkají provizorního zázemí. „Vybudujeme čekárnu, pokladnu a toalety, které budou lidem sloužit do dokončení výpravní budovy. To je v plánu v květnu příštího roku,“ uvedl správce stavby Jaroslav Beran ze Správy železnic.
Zahájení provozu ocení především studenti jihlavských škol, kteří nyní musejí vystupovat až ve Starých Horách a pokračovat městskou dopravou. „Jsme rádi, že vlaky začnou na nádraží zastavovat už v prosinci, přestože stavba CDT bude stále pokračovat. I tak to bude komfortní například pro studenty gymnázia nebo průmyslové školy, kteří do Jihlavy dojíždějí,“ zdůraznil primátor Jihlavy Petr Ryška. Cestující zároveň musejí počítat s tím, že se budou pohybovat po staveništi, a dodržovat tak bezpečnostní pokyny.
Mohlo by vás zajímat
Stavba postupuje podle plánu
V rámci projektu je už hotová technologická budova a část kolejiště – konkrétně koleje č. 3, 5, 7 a 9 včetně trakčního vedení. Aktuálně se pracuje na výpravní budově, podchodu, nástupištích a přístřešcích. „Vše jede podle harmonogramu,“ potvrdil Jaroslav Beran.
Nový přednádražní prostor i parkoviště P+R
Na své části projektu zároveň pracuje město Jihlava, které přetváří přednádražní prostor. V rámci první etapy tam vznikne parkoviště P+R se 75 místy a dopravní napojení na třídu Legionářů. Buduje se také komunikace, která nový terminál propojí s okružní křižovatkou Pražská – Havlíčkova. „Proměnou projde i samotná křižovatka, která bude mít místo tří paprsků čtyři. I nadále však zůstane jednopruhová,“ doplnil Tomáš Kejval z odboru rozvoje města.
Součástí městské části projektu je i výstavba chodníků, opěrných zdí, veřejného osvětlení, odvodnění a informačního systému pro cestující. Přibude také nový mobiliář, veřejná zeleň a další technická infrastruktura.

